نیاز ۱۰۰۰ میلیارد تومانی هلال احمر


نیاز ۱۰۰۰ میلیارد تومانی هلال احمر  15اردیبهشت-99


رئیس جمعیت هلال‌احمر از نیاز ۱۰۰۰ میلیارد تومانی این نهاد خبر داد.
به گزارش ایسنا، روزنامه شهروند در ادامه نوشت: رئیس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه مراسم نمادین توزیع بسته‌های معیشتی افراد آسیب‌پذیر در مقابل کرونا در گفت‌وگو با «شهروند» با اشاره به اینکه بسیاری از مشاغل با شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده‌اند، گفت: «قرار است بسته‌های تهیه‌شده توسط جمعیت هلال‌احمر به افرادی تعلق گیرد که کارمند و مستمری‌بگیر نبوده و از سوی هیچ نهاد حمایتی تحت پوشش نیستند. ارزش ریالی هر بسته تهیه‌شده در حدود ٣٠٠‌هزار تومان است که شامل اقلام ضروری خانوار است و برای تهیه آن بیش از ٧۵‌میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی این هزینه شده است.»
همتی با اشاره به اینکه از اول ماه مبارک رمضان بسته‌های معیشتی به‌ صورت تدریجی در استان‌های سراسر کشور توزیع ‌شده‌اند، گفت: «توزیع این بسته‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد. درعین حال توزیع بسته‌های بهداشتی نیز در دستور کار جمعیت هلال‌احمر قرار دارد که این بسته‌های بهداشتی با توجه به فهرستی که از سوی وزارت بهداشت در اختیار ما قرارگرفته، بناست در بین بیماران صعب‌العلاج و سرطانی توزیع شود.»
افزایش توان لجستیکی جمعیت هلال‌احمر به دلیل برخی از حوادثی که پشت‌سر هم رخ می‌دهد، بسیار اهمیت دارد. رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به جلسه‌ای که چندی پیش با معاون اول رئیس‌جمهوری داشته، ادامه داد: «برای آنکه توان لجستیکی هلال‌احمر به حد ایده‌آل برسد، به بیش از ١٠٠٠‌میلیارد تومان پول و اعتبار نیاز داریم. موضوعی که در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس‌جمهوری داشتیم، مطرح کردیم اما با توجه به شرایطی که درحال حاضر کشور با آن روبه‌روست، امکان فراهم‌شدن این اعتبار وجود ندارد. درنهایت با مذاکرات صورت‌گرفته، قرار شد در مرحله نخست ۴٠٠‌میلیارد تومان برای افزایش توان لجستیکی، در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار گیرد تا بتوانیم با این اعتبار انبارها را شارژ کنیم و درعین حال بتوانیم برای حوادث خاص وسایل موردنیاز مانند خودروهای امدادی را تأمین کنیم.»
او با بیان اینکه پیش‌ از این نیز، اعتباراتی برای جمعیت هلال‌احمر درنظر گرفته ‌شده بود که قرار است برای خرید بالگرد هوایی صرف شود، گفت: «از دولت انتظار داریم به ما کمک کند تا بتوانیم ظرفیت امدادی و لجستیک جمعیت هلال‌احمر را که در حوادث متوالی به‌شدت آسیب‌ دیده، به‌روزرسانی کنیم.» همتی از توان بالای ناوگان هوایی جمعیت هلال‌احمر خبر داد و اضافه کرد: «درحال حاضر ٢۴ فروند بالگرد درکشور وجود دارد و به ‌جز سه فروندی که دچار مشکل است، مابقی سرپا و آماده عملیات هستند و درهمین سیل اخیر نیز از این بالگردها استفاده‌ شده است.»
تولید ماسک ادامه پیدا می‌کند
امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در حوادث نیاز به ماسک دارند؛ همین موضوع دلیلی است که رئیس جمعیت هلال‌احمر برای ادامه خط تولید ماسک آن را مطرح و خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر همیشه درحوادث حضور دارند و در بیشتر این حوادث باید از ماسک استفاده کنند، خط تولید ماسک ادامه پیدا می‌کند، اما ظرفیت آن کم می‌شود. البته درحال حاضر که به دلیل شیوع بیماری کرونا مصرف ماسک درکشور بالاست، میزان تولید تغییر نمی‌کند، زیرا مصرف روزانه هم درجمعیت هلال‌احمر و هم در خارج از آن بالاست اما با فروکش‌شدن کرونا تولید این ماسک‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.» او وضع داروخانه‌های جمعیت هلال‌احمر از نظر توزیع دارو را قابل قبول خواند و افزود: «روزانه بیش از ١٠‌هزار نفر به داروخانه‌های جمعیت هلال‌احمر مراجعه می‌کنند. در هرحال بار اصلی تأمین دارو روی دوش داروخانه‌های شهر تهران است و هرروزه شاهد تردد زیاد مردم در داروخانه‌های خیابان جشنواره و طالقانی هستیم.»
تأمین مواد ضدعفونی‌کننده مراکز کم‌برخوردار در رأس اهداف جمعیت هلال‌احمر
جمعیت هلال‌احمر برای پیشگیری از شیوع ویروس‌کرونا در نخستین گام، ضدعفونی زندان‌ها که یکی از نقاط پرخطر شیوع این ویروس است را در دستور کار قرار داد. همتی با تأکید بر اینکه قرار است این برنامه ادامه پیدا کند، گفت: «نیت ما این است که برنامه‌های خاص ازجمله کمک به تأمین اقلام بهداشتی زندان‌ها را ادامه دهیم. جمعیت هلال‌احمر کمک به مراکز کم‌برخورداری که کمتر به آن کمک می‌شود را در دستور کار خود قرار داده و بنا بر این است که کمک‌ها را به سمت آنها سرازیر کند. همچنین یکی دیگر از برنامه‌هایی که داریم این است که در شب‌های ماه رمضان به‌ صورت حضوری به خانواده‌های زندانیان سر بزنیم و افطار را در کنار آنها سپری کنیم.
برنامه‌های هفته هلال‌احمر برگزار نمی‌شود
کرونا بیشتر برنامه‌ها درکشور را تحت‌تأثیر خود قرار داده و جمعیت هلال‌احمر نیز از این قاعده  مستثنی نیست. به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر، به دلیل وجود کرونا برنامه‌های هفته هلال‌احمر برگزار نمی‌شود. تنها در روز هلال‌احمر برنامه‌ای برای دیدار با رئیس‌جمهوری وجود دارد که زمان و مکان آن هنوز مشخص نشده است.