814 نفر مبتلا به سندروم حاد تنفسی در مراکز درمانی آذربایجان‌ غربی بستری هستند

نفر مبتلا به سندروم حاد تنفسی در مراکز درمانی آذربایجان‌ غربی بستری هستند 8  -تیر-99
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 814 بیمار مبتلا به سندروم حاد تنفسی در مراکز درمانی آذربایجان ‌غربی بستری هستند که تعداد 252 نفر از این بیماران، مبتلا به بیماری کرونا و 562 نفر مشکوک به بیماری کرونا هستند.
814 نفر مبتلا به سندروم حاد تنفسی در مراکز درمانی آذربایجان‌ غربی بستری هستند
جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان‌ غربی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 814 بیمار مبتلا به سندروم حاد تنفسی در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی بستری هستند که تعداد 252 نفر از این بیماران مبتلا به بیماری کرونا و 562 نفر مشکوک به بیماری کرونا هستند.
وی با اشاره به بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیان کرد: تعداد 152 بیمار در بخش آی سی یو  مراکز درمانی استان بستری هستند که 51 نفر از این بیماران به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و وضعیت این بیماران بد حال گزارش شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در یک روز 154 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند اعلام کرد: از 154 بیمار بستری شده در مراکز درمانی، 51 نفر در ارومیه، بوکان 13 نفر، 6 نفر پیرانشهر، چهار نفر تکاب، چایپاره 2نفر، خوی 35 نفر، هفت نفر سردشت، مهاباد 15 نفر، سلماس هفت، میاندوآب 10 نفر، نقده چهار نفر بستری شده است.
آقازاده با اشاره به اینکه فوت بر اثر بیماری کرونا در افراد کم سن و سال هم مشاهده شده است، تاکید کرد: مردم باید از حضور در اجتماع پرهیز کنند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و بحث خود مراقبتی بتوانند زنجیره ابتلا به بیماری را بشکنند.