معرفی ۵۶ متخلف بهداشتی در خراسان شمالی به مراجع قضایی

معرفی ۵۶ متخلف بهداشتی در خراسان شمالی به مراجع قضایی  9تیر-99
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در بازدیدهای واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی در سه ماهه نخست امسال، ۵۶ متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
معرفی ۵۶ متخلف بهداشتی در خراسان شمالی به مراجع قضایی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، حمیدرمضانی با اشاره به بازدیدهای واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اظهار کرد: در بازدیدهای نظارتی سه ماهه این اداره کل از واحدهای تولید، فرآوری، نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی در استان که از ۱۲ هزار و ۸۰۰ مورد فراتر رفت، ۲۷۲ تخلف بهداشتی در بازرسی‌ها، کشف و پرونده ۵۶ مورد با مشخص شدن نتایج نهایی آزمایش‌ها به مراجع ذیصلاح قضایی ارجاع داده شد.
وی هم‌چنین از پلمپ یک واحد متخلف در همین ارتباط و صدور احکام جریمه نقدی به میزان بیش از ۷۷ میلیون ریال توسط مراجع قضایی استان خبر داد.
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان شمالی از عموم شهروندان خواست هنگام خرید فرآورده‌های پروتئینی به نشان و برچسب الصاقی دامپزشکی و تاریخ تولید و انقضای درج‌شده روی بسته‌بندی محصول دقت کنند و درصورت مواجهه با هرگونه تخلف بهداشتی در این مراکز، با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ تماس بگیرند تا در اسرع وقت بازرسان بهداشتی دامپزشکی در سراسر استان موضوع را بررسی کنند.
در خراسان شمالی بیش از ۱۳۰۰ واحد تولید، نگهداری، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی زیر نظر اداره کل دامپزشکی فعالیت دارند.