حزب‌الله عراق برای برقراری روابط با ریاض شرط گذاشت

ضمن محکوم کردن سفر وزیر خارجه عربستان

حزب‌الله عراق برای برقراری روابط با ریاض شرط گذاشت7 شهریور-99

گروه تروریستی عراقی وابسته به سپاه قدس چکاره است ودارای چه  پایگاه و مشروعیتی در عراق  است که از موضع تهدید تروریستی خط و نشان برای نخست وزیر عراق کشیده و عربستان را تهدید تروریستی کرده است؟

حزب‌الله عراق برای برقراری روابط با ریاض شرط گذاشت

گردان‌های حزب‌الله عراق تأکید کرد منطقی نیست این کشور بدون عذرخواهی طرف سعودی، به ایجاد روابط طبیعی با عربستان و استقبال از مقامات آن بپردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای بعد از سفر فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان به عراق و دیدارش با وزیر خارجه و نخست‌وزیر اعلام کرد: منطقی نیست عراق به عادی‌سازی روابط با عربستان بپردازد و از مسئولان آن استقبال کند بدون اینکه این کشور را به دلیل جنایت‌هایی که در حق مردم و کشور ما کرده، مجازات کند. ریاض مرتکب جنایت کشتار جمعی شده و هزاران عامل انتحاری را وارد شهرها و بازارهای ما کرده و از تروریست‌های داعش و القاعده حمایت کرد. علاوه بر این حملات تحریک‌آمیز طایفه‌ای علیه عراق انجام می‌دهد.

حزب‌الله از ریاض خواست به دلیل جنایت‌هایی که در عراق مرتکب شده و فتواهای تحریک‌آمیز طایفه‌ای که نهادهای مذهبی‌اش صادر می‌کنند عذرخواهی کرده و به عراق و خانواده‌های شهدا و زخمی‌شدگان غرامت بدهد.

پیش از این وزارت خارجه عراق اعلام کرد فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور با فیصل بن فرحان توافقی برای همکاری در زمینه‌های کشاورزی و پتروشیمی امضا کردند.