تشدید اقدامات ضدکرونایی دولت های اروپایی

تشدید اقدامات ضدکرونایی دولت های اروپایی 8 شهریور-99

تشدید اقدامات ضدکرونایی دولت های اروپایی

تهران- ایرنا- روند جدی مقابله اروپا با ویروس کرونا در این مقطع زمانی از بیمارستان‌ها به خیابان‌های شهرهای کشورهای مختلف این قاره برای جلوگیری از وخامت اوضاع کشیده شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای شبکه سی ان ان در روز شنبه، کشورهای اروپایی که در ابتدا همزمان با آغاز شیوع کرونا، تمرکز خود را بر مقابله با این ویروس در بیمارستانها و تقویت کادر درمانی متمرکز کرده بودند، اما اینک مقامات این قاره به دنبال جلوگیری از موج دوم، تدابیر سختگیرانه و جدی را در خیابان‌های شهرهای مخالف اتخاذ کرده که توسط نیروهای پلیس نیز اجرایی می شود.

همزمان با جدیت دولت های اروپایی برای جلوگیری اجرای دوباره قرنطینه کامل و تعطیل کردن سراسری مراکز اقتصادی، مقرراتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در شهرهای اروپایی تعیین شده‌ است. دولت های ایتالیا، یونان، اسپانیا تدابیر ضدکرونایی جدیدی را در جامعه این کشورها تعیین کرده اند که باید از سوی شهروندان اجرایی شود به طوری که مقابله با کرونا در اروپا طی چند هفته اخیر به مسئله مرتبط با اجرای قانون و مقررات تبدیل شده است.

چند هفته پیش ملزم کردن شهروندان به ماسک زدن با مشکلاتی در برخی شهرهای اروپایی مواجه شد، اما الزامی شدن استفاده از ماسک در این شهرها و افزایش نظارت بر اقدامات ضدکرونایی شهرها توسط پلیس باعث شده شرایط مقرراتی بهبود یابد.

نخست وزیر فرانسه چند روز پیش اعلام کرد که ماسک زدن در کل شهر پاریس الزامی است و نیروهای پلیس بر این اقدام ضد کرونایی نظارت خواهند داشت.

در اسپانیا که بالاترین میزان ابتلا به این ویروس در غرب اروپا را داشته، به تازگی مقررات جدیدی توسط نخست‌وزیر این کشور اعلام شده است. پدرو سانچس همچنین اعلام کرده که حدود دو هزار نظامی برای کمک به اجرای این تدابیر ضدکرونایی در شهرها مستقر شده اند.

در یونان نیز ایست بازرسی های پلیس برای جلوگیری از تشدید شیوع کرونا افزایش یافته است. همچنین برخی صاحبان مشاغل که ممنوعیت رفت و آمد شبانه را رعایت نکردند، جریمه شدند.

این مقررات جدید در حالی از سوی اروپایی‌ها اعلام شده که مقامات این قاره همچنان نگران خطر تشدید موارد ابتلا به این ویروس هستند به همین دلیل قوانین و مقررات تشدید شده‌اند و نیروهای نظامی و پلیس برای نظارت در اجرای این مقررات در مناطق مختلف حضور یافته اند.