باران و تگرگ در ۲ شهرستان خراسان شمالی خسارت زد

باران و تگرگ در ۲ شهرستان خراسان شمالی خسارت زد9شهریور-99

 

باران و تگرگ در ۲ شهرستان خراسان شمالی خسارت زد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بارش باران و تگرگ عصر امروز (یکشنبه)، به بخش کشاورزی در ۲ شهرستان استان خسارت وارد کرده است.

جواد نظری شامگاه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل بارش باران و تگرگ، باغ ها و کشتزارهای شهرستان های فاروج و شیروان، دچار خسارت شده است.

وی افزود: هنوز از سطح عرصه های کشاورزی خسارت دیده گزارشی به دست نرسیده است و کارشناسان نسبت به برآورد ارزش ریالی میزان خسارت ها، اقدام خواهند کرد.

نظری اظهار داشت: بارندگی ها، سبب سیلابی شدن رودخانه در شهرستان شیروان شده است اما گزارشی از خسارت سیل، اعلام نشده است.

در حالی که بخشدار قوشخانه شهرستان شیروان از مسدود شدن برخی راه های روستایی بر اثر بارندگی و سیل خبر داده، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اعلام کرد که سیل، خسارتی نداشته و گزارشی از مسدود شدن راه ها به دست نرسیده است.

محمد شعبانپور، بخشدار قوشخانه شیروان هم گفت: بارندگی، راه روستاهای «علی محمد» و  «سولی» در این بخش را با دیگر روستاها و مرکز شهرستان قطع کرد که با هماهنگی صورت گرفته، اینک نیروهای راهداری برای باز کردن مسیرهای مزبور راهی این منطقه شده اند.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری بارش پراکنده باران را پیش بینی کرده و خبر داده بود که دمای هوای استان با کاهشی هفت درجه ای مواجه خواهد شد.