امارات: اقدامات تهاجمی ایران در منطقه باعث توجه کشورهای عرب به اسرائیل شد

 امارات: اقدامات تهاجمی ایران در منطقه باعث توجه کشورهای عرب به اسرائیل شد 6 مهر-99

از ابتدا تاکیتک شعاری مرگ برآمریکا که با اشغال سفارت آمریکا در تهران بیشتر مطرح وعلنی و فراگیر شد همراه بر شعار نابودی اسراییل که از سوی خمینی شیاد طراحی گردید انحرافی وپوچ ووارونه بود. چون هدف انحراف اهداف انقلاب از خواست های مردن و انحراف اذهان عمومی از اهداف انقلاب به خصوص آزادی بود همینطور هدف دراختیار داشتن  بهانه  و ابزار برای سرکوب مخالفان فعالان سیاسی و بسترسازی  انقباظی کردن جامعه و مسدود کردن فضای نیمه دمکراتیک و صدالبته با هدف طراحی شده حذف از صحنه فعالیت سیاسی مخالفان وقبضه قدرت و انحصاری کردنش بود. برای همین در ادامه سیاست سرکوب و سانسور زیر سایه شعار مرگ برآمریکا ونابود باد اسراییل  فراتر از قلع وقمع  مخالفان  رفت و شامل منتقدان وناراضیان هم شد حتی به مرور ترکش آن به رقبای خودی با غیرخودی کردن شان را گرفت . حال بماند این شعار تاکتیکی مرگ برآمریکا ونابود باداسراییل مکمل تز صدور تروریسم و بحران و ارتجاع  خمینی شیاد به برون مرز گردید که موجب زدن کلید جنگ خانمانسوز 8 ساله ایران و عراق شد تا  این موهبت الهی جنگ عامل بقای رژیم جنگ افروز وتروریستی ولایت شود . بهرحال این سیاست شعاری مرگ برآمریکا و نابودی اسراییل موازی جنگ ایران ویران کن  سبب شد تا خسارات جبران ناپذیر مالی واقتصادی به کشور وارد گردد وموجب کشته ومجروح و بی خانمان وآواره شدن میلیون ها ایرانی گردید. از سوی دیگر موجب حضور گسترده نظامی آمریکا در منطقه و تغییر حکومت های خاورمیانه و تقویت اسراییل شد ومنافع شان خیلی بیش از زمان شاه در منطقه تأمین گردید. همچنین جنگ افروزی وتهدید موشکی کشورهای خلیج فارس از سوی پاسداران جنایتکار عامل اصلی به حاشیه رفتن حق وحقوق ملت فلسطین وتلاش برای کشور مستقل و هموار کردن ایجاد رابطه کشورهای عربی با اسراییل شده است که  انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات به درستی به این واقعیت اشاره کرده است.

انور قرقاش

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات، روز جمعه چهارم مهر گفته است، امارات برای مقابله با ایران نیازی به صلح با اسرائیل ندارد، بلکه سیاست تهاجمی جمهوری اسلامی طی سه دهه اخیر باعث نگرانی بسیاری از کشورهای عربی شد و آنها را وادار کرد «با نگاهی تازه» به روابط خود با اسرائیل توجه کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، انور قرقاش در یک نشستی مجازی در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اذعان کرد که شاید این هدف ایران نبوده است.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات با این حال گفت، اما اقدامات ایران در منطقه تاثیرگذار بود.

سه شنبه ۲۵ شهریور در مراسمی در کاخ سفید و با میانجیگری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بحرین و امارات، دو کشور عرب حاشیه خلیج فارس، با اسرائیل توافق صلح امضا کردند.

مقام های دولت ایران از پیمان صلح امارات متحده عربی به همراه بحرین با اسرائیل انتقاد کرده‌اند و رهبران امارات و بحرین را به بی‌دینی و بی‌اعتنایی به موضوع فلسطین متهم کرد و در مورد عواقب این اقدام هشدار دادند.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات می گوید واکنش ایران به پیمان صلح با اسرائیل «بسیار بسیار نگران» بود.

انور قرقاش همچنین مخالفت ترکیه با پیمان صلح با اسرائیل را «دو رویی محض» خواند و گفت، آنکارا به دنبال سوءاستفاده از مساله فلسطین برای رویکرد منطقه ای خود است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۵۰ هزار اسرائیلی از ترکیه بازدید کرده‌اند ، تراز تجاری دو کشور سالانه حدود سه میلیارد دلار است و ده‌ها سال از گشایش سفارت اسرائیل در ترکیه می‌گذرد.

از راست به چپ: وزیر خارجه امارات، دونالد ترامپ، بنیامین نتانیاهو و وزیر خارجه بحرین توافقنامه‌ها را امضاء می‌کنند.

بیشتر در این باره:

امارات و بحرین در کاخ سفید با اسرائیل توافقنامه عادی‌سازی روابط امضا کردند

 روابط کشورهای عرب با اسرائیل

انور قرقاش در ادامه اظهارات خود تاکید کرد در خصوص پیوستن دیگر کشورهای عرب به امارت و بحرین برای امضای پیمان صلح با اسرائیل گمانه‌زنی نخواهد کرد.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات در ادامه گفت٬ تنها چیزی که می‌خواهم بگویم این است که هرچه اسرائیلی‌ها به این موضوع به صورت استراتژیک نگاه کنند، درهای بیشتری به روی آنها باز می شود .

وی تصریح کرد، اما اگر آنها با رویکردی معامله‌گرایانه به این موضوع نگاه کنند، فکر می‌کنم که این پیام خوبی برای عادی سازی روابط با بسیاری از کشورهای عربی ارسال نخواهد کرد.

انور قرقاش گفت٬ پیام امارات متحده عربی به اسرائیل این است که «به این فرصت‌ها به صورت استراتژیک و دراز مدت نگاه کنید و نه کوتاه مدت، و نشان دهید کشورهایی که می‌گویند این اقدامی تاکتیکی بوده، اشتباه می‌کنند

نخستین توافق عادی سازی روابط اسرائیل با یک کشور عرب٬ بین اسرائیل و مصر در سال ۱۹۷۹ امضا شد. سپس اردن در سال ۱۹۹۴ با عادی سازی روابط با اسرائیل موافقت کرد.

منبع: آسوشیتدپرس