زندگی ۳۵ درصد جمعیت شهری لرستان در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی

زندگی ۳۵ درصد جمعیت شهری لرستان در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی 11 شهریور - 99

بازده عملکرد وعده دروغین حکومت مستضعفان و پابرهنگان خمینی شیاد در 41 سال پیش بهتر از این نمی شود.

زندگی ۳۵ درصد جمعیت شهری لرستان در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی

ایسنا/لرستان رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی راه و شهرسازی لرستان گفت: ۳۵ درصد جمعیت شهری استان در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند.

برزو بردی نشین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۳۴۳ هکتار بافت تاریخی در استان وجود دارد که  از این میزان بافت تاریخی ۷۱ هکتار در خرم‌آباد و ۲۷۲ هکتار در بروجرد است.

وی اضافه کرد: ۱۶ درصد مساحت شهری استان در بافت‌های فرسوده قرار دارند.

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: در مجموع ۲۰۵۰ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاهی در لرستان وجود دارد که ۳۵ درصد جمعیت استان را در خود جای داده است.

بردی نشین عنوان کرد: از مجموع  ۲۰۵۰ هکتار بافت فرسوده در استان ۳۴۳ هکتار تاریخی، ۸۷۰ هکتار ناکارآمد میانی و ۸۳۷ هکتار سکونتگاه غیررسمی هستند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در خرم‌آباد ۱۱ منطقه سکونتگاهی و حاشیه‌نشینی وجود دارد که در حال مطالعه هستیم تا با پیگیری‌های لازم منطقه ماسور را نیز به این ۱۱ منطقه اضافه کنیم.

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه  منطقه ماسور در خرم‌آباد ۲۲۰ هکتار است، گفت: با مطالعاتی که خواهیم داشت قطعا تعداد جمعیتی که در بافت‌های فرسوده و سکونتگاهی در لرستان زندگی می‌کنند بیشتر خواهد بود.

بردی نشین یادآور شد: برای کل سکونتگاه‌های غیررسمی در لرستان ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح بازآفرینی شهری پیشنهاد داده‌ایم.