واعظی: رئیس‌جمهور کرونا بگیرد کشور لطمه می‌خورد

واعظی: رئیس‌جمهور کرونا بگیرد کشور لطمه می‌خورد 5 مهر-99

 مگر خونین حسنک روحانی و رهبرش خامنه ای شیاد و... رنگین تر ازخون مردم است؟ آیامرگ خوبست ولی برای همسایه؟از سوی دیگر لطمه خوردن کشور یعنی چه؟ مگر طی 41 سال با اجرای پروژه های مختلف ضدملی  سیاست تخریب  یا لطمه زدن به کشور سیر صعودی طی نکرده است؟ بدتر اینکه مگر ترکش آن به ملت هم اصابت نکرده است طوری که از هرسو زیر گاز انبری فشارهای همه جانبه طاقت فرسا قرار داشته اند؟

بار‌ها گفته شده است برای مقام‌های کشور ستاد ملی مبارزه با کرونا بر اساس حساسیت مسئولیت‌شان دستورالعمل‌هایی را ابلاغ کرده است؛ البته این به معنای آن نیست که خون یک مقام رنگین‌تر از مردم عادی ما است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: خون مقامات از مردم رنگین‌تر نیست، اما تردید نکنید اگر رئیس‌جمهور ۱۴ روز یا ۲۱ روز بخواهد در منزلش بماند قطعا به کشور و تصمیم‌گیری‌ها لطمه وارد می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی درباره اینکه دفعه گذشته که وزیر پیشنهادی صمت معرفی شد رئیس‌جمهور در جلسه رأی اعتماد وی حاضر نشد و پس از آن موجی از انتقاد‌ها را به همراه داشت و اینکه آیا احتمال دارد وی این بار در جلسه رأی اعتماد رزم حسینی حاضر شود، گفت: بار‌ها گفته شده است برای مقام‌های کشور ستاد ملی مبارزه با کرونا بر اساس حساسیت مسئولیت‌شان دستورالعمل‌هایی را ابلاغ کرده است؛ البته این به معنای آن نیست که خون یک مقام رنگین‌تر از مردم عادی ما است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: سلامتی همه ایرانیان خواه رئیس‌جمهور، وزیر و یا یک فرد معمولی باشد، برای ما مهم است.

وی ادامه داد: مثلا اگر من مبتلا شوم و به اجبار ۱۴ الی ۲۱ روز در منزل بمانم، ممکن است اتفاق خاصی نیفتد و یا به کشور لطمه‌ای وارد نشود، اما تردید نکنید اگر رئیس‌جمهور ۱۴ روز یا ۲۱ روز بخواهد در منزلش بماند قطعا به کشور و تصمیم‌گیری‌ها لطمه وارد می‌شود؛ بر این اساس آقای رئیس‌جمهور بار‌ها گفتند «اگر من به عنوان رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا دستورالعمل‌های ابلاغی را رعایت نکنم چگونه باید انتظار داشته باشم که دیگران حرفم را رعایت کنند» بنابراین فرمان‌پذیر ستاد است.

واعظی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آقای رئیس‌جمهور که خودشان تصمیمی نمی‌گیرند، ایشان بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت و کمیته‌های مختلف که برای مقام‌ها دستورالعمل نوشته‌اند، عمل می‌کنند.

وی یادآور شد: بر اساس ابلاغیه‌ای که برای مجلس ارسال شده است؛ آقای رئیس‌جمهور تا زمانی که شرایط این‌گونه است و دستورالعمل این است و وزارت بهداشت تغییری در آن ندهد، همین روال را دنبال می‌کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا نمی‌شود مانند سایر جلسات این روز‌های رئیس‌جمهور جلسه رأی اعتماد را هم به صورت ویدئوکنفرانس برگزار کنند، گفت: بستگی به سیاست خود هیات رئیسه دارد اگر آن‌ها بخواهند امکان‌پذیر است.

وی تاکید کرد: برای آقای رئیس‌جمهور وزیر پیشنهادی با اهمیت است و علاقمند هستند وزیری که پیشنهاد داده‌اند رأی بیارود.\