خودکشی پدر یک متهم بر اثر تماس‌ها و فشار خارجی!

خودکشی پدر یک متهم بر اثر تماس‌ها و فشار خارجی!  9 مهر -99

با هنر  سیاه کاری و سیاه بازی پاسداری تلاش شده تا با نمایش  روحوضی شکنجه گری  پاسداری  اقدام برای سفید سازی کارنامه خونین شکنجه گران قاتل زندان شود که باهمکاری یا آلت دست کردن قوه فاسدقضاییه حکم اعدام برای متهم ناراضی صادر کرده است و این حکم  ناعادلانه موجب عامل مستقیم قتل خودکشی پدر این متهم شده است. ولی اوین نامه سربازجوشریعت نداری دردفاع وتبرئه کردن همقطاران شکنجه گر وقاتلش  تلاش مذبوحانه  پاک کردن ننگ جنایت  با رنگ  کرده است . زیرا با وارونه گویی آشکار و آدرس غلط دادن مدعی شده خودکشی پدریک متهم براثر تماس ها وفشارخارجی بوده است .

انتشار خبر خودکشی پدر متهم «امیرحسین مرادی» و پس از آن طرح تماس‌ها و فشار خارجی به‌عنوان علت این اقدام یک‌بار دیگر بی‌اهمیت بودن جان افراد در سوژه‌های اینچنینی برای ضدانقلاب را عیان کرد.

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری 24 تیرماه امسال از تأیید حکم سه نفر از متهمان حوادث آبان‌ماه ۹۸ (که علاوه ‌بر خرابکاری و تهیه فیلم از آن و ارسال برای شبکه‌های خارجی دو نفر از آنها در سرقت مسلحانه نیز نقش داشته‌اند) در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: اجرای احکام، یک فرآیند کاملاً قانونی دارد که باید طی شود و ممکن است در این فرآیند قانونی، باز دادرسی‌های فوق‌العاده مانند اعاده دادرسی یا اعمال ماده ۴۷۷ یا هر موجب قانونی دیگری چه در این پرونده و چه در سایر پرونده‌ها نتیجه پرونده را توأم با تغییر کند.
به گزارش فارس، 25 تیرماه وکلای مدافع متهمان این پرونده نیز با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را برای دستگاه قضایی ارسال کردند و در نهایت درخواست بررسی مجدد پرونده سه اعدامی ‌از سوی دیوان عالی کشور پس از پیگیری وکلا جهت اعمال ماده ۴۷۷ پذیرفته شد.
وکلای متهمان در این خصوص اظهار داشتند: خوشبختانه این درخواست توسط رئیس دیوان عالی کشور پذیرفته شده و پرونده جهت بررسی مجدد به یکی از شعب دیوان عالی ارجاع شده است و با توجه به موازین قانونی و رویه جاری قضایی در حال حاضر اجرای حکم اعدام موکلین تا زمان تعیین تکلیف نهایی قضایی در این پرونده، متوقف می‌باشد.
با این حال روز دوشنبه خبر خودکشی پدر امیرحسین مرادی منتشر شد. بنا بر گفته‌ مادر امیرحسین مرادی، صبح دوشنبه جنازه پدر در زیرزمین خانه پیدا شده است. شواهد حاکی از آن است که این اقدام تحت فشارهای روانی شبکه‌های خارجی صورت گرفته است.
وکیل امیرحسین مرادی، از متهمان حوادث آبان‌ماه ۹۸ در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی درباره دلایل خودکشی پدر این متهم  گفت: تماس یک نفر از خارجِ کشور و ‌ترساندن خانواده‌ باعث خودکشی پدر شده است. بابک پاک‌نیا افزود: فرد تماس گیرنده به دروغ می‌گوید فرزند شما در صف اعدام است و اگر با من مصاحبه نکنید امیرحسین اعدام خواهد شد!
فشار به خانواده امیرحسین مرادی
 
از ‌ترکیه، ‌انگلیس و آمریکا
بابک پاک نیا همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره خودکشی پدر امیرحسین مرادی؛ یکی از متهمان حوادث آبان‌ماه 98، اظهار داشت: حواشی پیرامون پرونده نوید افکاری، باعث ترسیدن موکلان ما شد که من به آنها توضیح و اطمینان خاطر دادم که روند پرونده شما اساساً با پرونده نوید افکاری فرق می‌کند، اکنون نیز توقف اجرای حکم را گرفتیم، پرونده رسیدگی می‌شود، مراجعات مکرر به دیوان عالی کشور داریم و همه مسائل به طور عادی پیش می‌رود.
پاک‌نیا افزود: ما خانواده وکلا را آرام کردیم اما مجدداًً با آنها از خارج از کشور تماس گرفته شد و قصد داشتند که خانواده متهمان حاضر به مصاحبه شوند البته دقیقاًً نمی‌گفتند از کدام رسانه تماس می‌گیرند.به همین دلیل نمی‌خواستیم با این رسانه‌ها صحبت کنیم، شماره تلفن‌های آنها نیز از کشورهای مختلف مانند ‌ترکیه، آمریکا، انگلستان و با کدهای مختلف بود.
وی ادامه داد: من همیشه گفتم ما به‌عنوان وکیل وقتی از رسانه استفاده می‌کنیم که بدانیم رسانه به کمک ما می‌آید اما رسانه‌های آن سوی آب دنبال حل موضوع نیستند.وکیل امیرحسین مرادی گفت: من به‌عنوان فردی که در این پرونده دخیل هستم، می‌گویم هم از داخل و هم رسانه‌های اپوزیسیون خارج از کشور باعث شدند که پدر امیرحسین خودکشی کند.