میزان بارندگی در استان مرکزی ۲۴ درصد کاهش یافت

میزان بارندگی در استان مرکزی ۲۴ درصد کاهش یافت 11-ابان-99

میزان بارندگی در استان مرکزی ۲۴ درصد کاهش یافت

اراک - ایرنا - مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: میزان بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل ۲۴ درصد کاهش یافته است.

«رضا مرادی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت ۱۰ و یک دهم میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه سال زراعی پارسال  ۱۳ و ۲ دهم میلیمتر بوده است.

وی بیان کرد: در سال زراعی پارسال میزان بارش‌های استان مرکزی به ۳۶۲ میلیمتر رسید و انتظار است در اواخر آبان‌ماه امسال بارش‌های خوبی این استان را فرا گیرد تا کاهش فعلی بارندگی تا حدی جبران شود.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: ۱۸ روز است که کلانشهر اراک به دلیل شرایط سکون نسبی دما با افزایش آلاینده‌ها و کیفیت هوای ناسالم همراه بوده و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، تا ۱۰ روز آتی هیچ پدیده بارشی در استان پیش‌بینی نشده است.

مرادی اظهار داشت: انتظار است در این روزها از ترددهای غیرضروری در اراک و سایر شهرهای صنعتی استان اجتناب شود و اقدام‌های لازم دستگاه‌های اجرایی و صنایع برای کنترل گازهای آلاینده مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: وضعیت هوای استان مرکزی تا یک هقته آتی به صورت جوی پایدار و آسمانی صاف تا کمی ابری و بدون نوسان محسوس دما پیش‌بینی شده است.

نخستین ایستگاه هواشناسی استان مرکزی در سال ۱۳۲۷ در مرکز شهر اراک ایجاد شد و پس از آن و با گسترش فعالیت‌ها در سال ۱۳۷۴  به اداره کل هواشناسی ارتقا یافت و در سال ۱۳۸۶  نیز مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی استان آغاز به کار کرد.