بستری‌های کرونایی کرمانشاه با شیب ملایم در حال افزایش است

 استاندار کرمانشاه:

بستری‌های کرونایی کرمانشاه با شیب ملایم در حال افزایش است  11-بهمن-99

بستری‌های کرونایی کرمانشاه با شیب ملایم در حال افزایش است

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: در آستانه سال جدید از مردم انتظار داریم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا در غیر اینصورت با پیک جدید بیماری کرونا مواجه خواهیم شد.

هوشنگ بازوند در حاشیه جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد،  اظهار داشت: در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص افزایش شیب ملایم بستری ها و بیماران سرپایی در استانها گزارشاتی ارائه شد و  متاسفانه کرمانشاه یکی از این استانهایی است که با شیب ملایم افزایش بستری ها روبروست.  هر چند این شیب کم است اما این نگرانی وجود دارد که رشد و افزایش میزان بستری ها منجر به افزایش میزان فوتی ها شود.

وی  با درخواست از مردم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی، گفت: در آستانه سال جدید و شروع خریدهای نوروزی از مردم استان انتظار داریم که همچنان مانند گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا با افزایش میزان بستری ها و فوتی ها روبرو نشویم و سال جدید را بدون مشکل از لحاظ بیماری آغاز کنیم که این مهم مستلزم رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی است.

بازوند با اشاره به فعال شدن کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی در آستانه سال جدید تصریح کرد: در آستانه سال جدید کسب و کارها فعال می شوند و اگر این شیوه نامه ها رعایت نشوند با افزایش میزان بستری ها و بیماران سرپایی و بدنبال آن با افزایش فوتی ها مواجه خواهیم شد و مجبور می شویم مجدداً طرح محدودیت ها و ممنوعیت ها را اجرایی کنیم.

وی یادآور شد: با اجرای محدودیت ها و ممنوعیت ها شغل و کسب و کارها نیز دچار خسارت خواهند شد و این موضوع باعث می شود در ایام خرید نوروز بعضی از شغل ها درآمد خود را از دست بدهند، لذا رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی الزامی است.

استاندار کرمانشاه در خصوص اعمال محدودیت تردد در شهرستانهای با وضعیت زرد استان نیز گفت: در این شهرستان ها همچنان محدودیت تردد وجود دارد.