۳۱۰ بیمار ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند

 ۳۱۰ بیمار ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند  9-اسفند-99

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌جز دو شهرستان رودبار و رودسر تمامی شهرستان‌های گیلان در وضعیت زرد و آبی کرونای قرار داشته و ۳۱۰ بیمار ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.۳۱۰ بیمار ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بعد از شیوع موج سوم کرونا ستاد ملی مدیریت و مبارزه با این ویروس جلسه فوری تشکیل و محدودیت‌های شدید کرونایی شامل منع رفت‌وآمد ورود به شهرستان‌های قرمز، نارنجی و زرد ممنوع و خودروهای غیربومی در صورت ورود با جریمه یک‌میلیون تومانی و همچنین ۵۰۰ هزارتومانی مواجه شدند.

بعد از تصویب این محدودیت‌ها آمار فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ از ۵۰۰ نفر در روز به زیر ۱۰۰ نفر رسیده و بعد از گذشت یک ماه تمامی شهرستان‌های کشور از وضعیت قرمز خارج و کادر درمان نفسی تازه کردند.

ولی همین کاهش آمار سبب بروز عادی انگاری در کشور شده و روند ابتلا به کرونا در برخی از استان‌های کشور به سمت شیب رو به بالا حرکت کرده است.

مسؤولان وزارت بهداشت در هفته‌های گذشته‌ بارها نسبت به‌احتمال شیوع کرونا جهش‌یافته در کشور هشدار داده و ابتلا ۱۱۲ مورد به کرونای انگلیسی در استان‌های تهران، البرز، قزوین، خوزستان، فارس، گیلان، سیستان و بلوچستان، ایلام، هرمزگان، مرکزی و آذربایجان غربی و همچنین مرگ هشت نفر براثر این ویروس متاسیون یافته گواه بر همین مسئله است.

گیلان همواره یکی از استان‌های مسافر خیز در ایام مختلف سال بوده و به همین اساس ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا در تعطیلات مختلف ورود خودروهای غیربومی به گیلان‌ را ممنوع اعلام کردند که این امر آثار مثبتی در روند ابتلا به کرونا در این استان سرسبز داشته است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در چند روز گذشته شاهد روند کاهش ابتلا به کرونا در گیلان بودیم اما این به معنا پایان کار نبوده و کماکان باید مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

آبتین حیدرزاده می‌گوید بعد از مدت‌ها تعداد افراد بستری بوده در مراکز درمانی گیلان به زیر ۴۰۰ نفر رسیده و هم‌اکنون ۳۱۰ بیمار در مراکز درمانی استان گیلان بستری و در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ بیمار جدید کرونایی در گیلان بستری و حال ۷۰ نفر از بیماران بستری در بیمارستان‌های این استان وخیم است.

با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و روزهای پایانی سال یکی از عمده دل‌نگرانی‌های مسؤولان بهداشتی کشور بازارهای محلی و شلوغی تردد در مراکز خرید و پاساژ‌ها است لذا تنها راه کنترل کووید ۱۹ در استان و رسیدن به آمار تک‌رقمی رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان معتقد است استفاده از دو ماسک در مراکز خرید و پرتردد به کاهش ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند.

آبتین حیدرزاده زرد شدن وضعیت کرونا در گیلان را به معنای شکست این ویروس ندانسته و اعتقاد دارد همچنان احتمال وجود کرونای انگلیسی در این استان وجود داشته و کوچک‌ترین غفلت منجر به شروع موج سنگین و چهارم می‌شود.

به گزارش فارس، بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شهرستان‌های رشت، خمام، آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، لنگرود، رضوانشهر، شفت، فومن و صومعه‌سرا هم در ردیف شهرستان‌های زرد، رودبار و رودسر در شرایط نارنجی و شهرستان‌های املش، سیاهکل، تالش و ماسال هم به لحاظ ابتلا به کرونا، آبی هستند.