احتمال افزایش کرونا در خراسان رضوی وجود دارد

 احتمال افزایش کرونا در خراسان رضوی وجود دارد8-فروردین-1400

مقصر رژیم ولایت فقیه و به ویژه رهبر انتصابی همه کاره اش نه مردم است .چون مردم که تصمیم گیرنیستند.

احتمال افزایش کرونا در خراسان رضوی وجود دارد

مشهد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به افزایش نتایج مثبت آزمایشات پی.سی.آر در موارد سرپایی و بستری، احتمال افزایش کرونا در این استان طی هفته‌های آتی وجود دارد.

دکتر مهدی قلیان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد موارد جدید بستری شده و کل بستری‌شدگان کرونایی در استان خراسان رضوی طی هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن تغییر محسوسی نداشته اما با توجه به افزایش نتایج مثبت آزمایشات پی.سی.آر در موارد سرپایی و بستری، خطر افزایش کرونا در این استان طی هفته‌های آینده احساس می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون خراسان رضوی از نظر کاهش کرونا با یک رتبه صعود پس از استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان در رتبه سوم قرار گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری شده در خراسان رضوی روزانه ۱۳۰ نفر، تعداد کل بستری‌شدگان ۴۸۰ نفر و تعداد بستری‌شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای استان حدود ۱۷۰ نفر می‌باشد که تغییر چندانی نسبت به دو هفته قبل نداشته است.
وی افزود: در حال حاضر نتیجه مثبت آزمایشات کرونا بین مراجعان سرپایی و بستری در خراسان رضوی افزایش قابل توجهی داشته است به طوریکه نتیجه مثبت آزمایشات پی.سی.آر در بخش سرپایی از ۱۱ به ۲۲ درصد و در بخش بستری از ۲۰ به ۴۰ درصد افزایش دارد.
دکتر قلیان تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی با مشاهده علائم به علت درگیری‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی را از علل احتمالی افزایش نتیجه مثبت آزمایشات پی.سی.آر عنوان کرد و ادامه داد: از مردم تقاضا داریم به محض مشاهده علائمی مانند تب، سردرد، ضعف و مشکلات دستگاه گوارش به مراکز منتخب کرونا مراجعه کنند.
وی گفت: طبق گزارش نرم‌افزار ماسک در حال حاضر از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، ۱۸ شهرستان در وضعیت آبی و بقیه در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارند که تغییر خاصی نسبت به قبل نداشته است.   
۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۸۵ نفر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این بیماری در ایران به ۶۲ هزار و ۳۰۸ نفر و مجموع افراد مبتلا به کرونا در کشور نیز به یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۹۲۳ نفر رسیده است و تاکنون یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۱۱۴ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون ۱۲۵ میلیون و ۵۶۳ هزار و  ۲۷۴ نفر را در جهان بیمار کرده و جان ۲ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۱۰۶ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۰۱ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۹۵۱ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان، تاکنون درمان شده‌اند.
در این میان آمریکا با ۳۰ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۲۹۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و  ۵۵۸ هزار و ۴۲۳  قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.