پنج غیرنظامی در حمله هوایی ارتش فرانسه در مالی کشته شدند

 پنج غیرنظامی در حمله هوایی ارتش فرانسه در مالی کشته شدند7-فروردین-1400

پنج غیرنظامی در حمله هوایی ارتش فرانسه در مالی کشته شدند

تهران- ایرنا- یک گروه تجزیه‌طلب در مالی مدعی شد که در حمله هوایی ارتش فرانسه به شمال شرق این کشور، پنج غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه شورشی و تجزیه طلب «طوارق مالی» اعلام کرد؛ در حمله هوایی فرانسه به شمال شرق این کشور، پنج غیرنظامی از جمله یک کودک کشته شده است.

این گروه ضمن محکوم کردن این حمله هوایی، خواستار انجام تحقیقات بین المللی در خصوص این عملیات هوایی فرانسه شده است.

در مقابل ارتش فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد، نیروی هوایی این کشور حمله ای علیه تروریست ها در شمال شرق مالی انجام داده که منجر به کشته شدن ۵ تروریست شده است.

این نخستین بار نیست که ارتش فرانسه متهم به کشتن غیرنظامیان شده است، چند هفته پیش نیز یک سازمان مدنی ارتش فرانسه را متهم کرده بود که به اشتباه طی عملیاتی در مرکز مالی ۱۰ غیرنظامی را در مراسم جشن عروسی کشته است.

بیش از پنج‌هزار نیروی فرانسوی در منطقه «ساحل» آفریقا حضور دارند.

پاریس در سال ۲۰۱۲ میلادی در حالی که  شبه نظامیان مالی موسوم به «طوارق» بخش‌های گسترده‌ای از خاک شمال این کشور را تصرف کرده بودند، نیروهایش را به مالی اعزام کرد. در عملیات نیروهای فرانسوی در این کشور، کنترل این بخش‌ها به دولت مالی بازگردانده شد.

ساحل، مناطقی از (غرب به شرق) شمال سنگال، جنوب موریتانی، مرکز مالی، جنوب الجزیره و نیجر، مرکز چاد، جنوب سودان، شمال سودان جنوبی و اریتره را در بر می‌گیرد.