آخرین جزئیات خسارت وزش باد در اصفهان+فیلم

 آخرین جزئیات خسارت وزش باد در اصفهان/ سرعت وزش باد به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رسید6-فروردین-1400

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان آخرین جزئیات خسارت وزش باد در استان اصفهان را تشریح کرد.آخرین جزئیات خسارت وزش باد در اصفهان/ سرعت وزش باد به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رسید

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت جوی استان و وزش باد شدید اظهار داشت: بیش از ۲۵ تابلو در مسیر راه و جاده‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و داربست‌ها به دلیل وزش شدید باد سقوط کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به شکسته شدن بیش از ۴۰ اصله درخت افزود: به علت شدت وزش باد خساراتی به درختان باغات و دیوارهای آن وارد شده است و شکوفه‌های درختان فرو ریخت و شاخه‎‌های آن شکسته شد.

 

وی با بیان اینکه وزش باد سبب می‌شود که خشکی مزارع بیشتر شود، گفت: با توجه به کم بارشی در استان بر اثر وزش باد نم و رطوبت خاک از بین می‌رود و حالت بادزدگی در مزارع اتفاق می‌افتد و دچار آسیب می‌شوند.

شیشه‌فروش با اشاره به آسیب به سازه ۶ گلخانه در منطقه تیران و کرون بیان کرد: چند دیوار دامداری و جایگاه نگهداری دام دچار آسیب شد و دو نفر در اصفهان و تیران و کرون به دلیل اصابت اشیای ناپایدار دچار جراحت شدند و وزش باد منجر به سقوط درخت بر روی بیش از ۱۰ خودرو و آسیب به آن شد.

 

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: هشدارهای لازم درباره عدم صعود به ارتفاعات داده شده و در روزهای گذشته یک نفر در اثر صعود به ارتفاعات فوت شده است؛ دام‌ها را در این روزها نباید به ارتفاعات برد و افراد در کنار درخت‌های فرسوده قرار نگیرند، به شهرداری‌ها نیز اعلام کرده‌ایم سازه‌ها را در ایام نوروز داربست بزنند و استحکام‌سازی کنند و بنرهایی برای هشدار در این مناطق زده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: هوا فاقد رطوبت است و این انرژی را به صورت باد تخلیه می‌شود و سرعت باد بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در مناطق مختلف و در بعضی از مناطق تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، این شرایط در شرق و شمال استان بیشتر خواهد بود و طوفان‌های گرد و غبار برای شهرستان‌های خور و بیابانک، نائین، اردستان، شرق اصفهان، برخوار، نطنز، آران و بیدگل پیش‌بینی می‌شود، مردم برای تردد در این مناطق باید به هشدارهای پلیس توجه شود و تا حد امکان در این مناطق تردد نکنند.

 

وی با اشاره به اینکه تا روز جمعه وزش باد با شدت و ضعف در سطح استان ادامه دارد و بعد از آن کاهش دما خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: وزش باد شدید در چند روز گذشته به کابل‌های مخابراتی، شبکه برق ۵ روستا، کلونی‌های زنبور عسل، شیشه‌های منازل و اماکن آسیب وارد کرده است. 


 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در پایان گفت: فعال شدن کانون‌های گرد و غبار ناشی از تندباد سبب وقوع طوفان سرخ با سرعت ۱۰۰ کیلومتر به مدت ۲۰ دقیقه در تودشک اصفهان شد و هیچگونه خسارتی به دنبال نداشت.