وضعیت کرونا در آلمان همچنان بحرانی است

 وضعیت کرونا در آلمان همچنان بحرانی است8-فروردین-1400

وضعیت کرونا در آلمان همچنان بحرانی است

تهران- ایرنا- با وجود تدابیر کرونایی شدید و کارزار واکسیناسیون در آلمان، وضعیت گسترش کرونا همچنان در این کشور بحرانی بوده و آمارها از وخامت شرایط حکایت دارد.

به گزارش ایرنا، در حالی که محدودیت های کرونایی در آلمان به قوت خود باقی است و هر روز شمار بیشتری از شهروندان آلمانی واکسینه می شوند، طی هفته های اخیر هیچ نشانه ای از بهبود اوضاع در این کشور دیده نمی شود.
بر اساس اعلام موسسه روبرت کخ طی هفته گذشته تقریبا ۴ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلای بیشتر به کرونا ثبت شده و شمار ابتلای روزانه نیز به بیش از ۲۰ هزار مورد رسیده است.
شبکه دویچه وله در این باره نوشت: یک هفته پیش این مؤسسه شمار ابتلای روزانه را ۱۶هزار و ۳۳ و فوتی‌ها را ۲۰۷ نفر گزارش کرده بود. بنابراین شمار موارد روزانه ابتلا نسبت به هفته پیش ۴هزار و ۴۳۹ نفر افزایش پیدا کرده است.

شاخص ابتلا به کرونا نیز که نشانگر میانگین ابتلا در بازه‌ زمانی هفت‌روزه در هر ۱۰۰هزار نفر است به ۹/ ۱۲۴ افزایش یافته است. این بالاترین میزان این شاخص از ۱۹ ژانویه به بعد است. در ۱۹ ژانویه شاخص ابتلا برابر با ۵/ ۱۳۱ بود.

در همین باره «ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان پیش بینی کرده که ظرفیت نظام بهداشت و سلامت کشورش و ظرفیت بیمارستان ها در چند هفته آینده تکمیل شود. همچنین رئیس یک نهاد بهداشت همگانی آلمان، احتمال فراتر رفتن شمار روزانه مبتلایان را از ۱۰۰ هزار تن مطرح کرده است.

بیماری کووید ۱۹ تا کنون ۷۵هزار و ۷۸۰ قربانی در آلمان گرفته است. از آغاز شیوع این بیماری در آلمان بیش از ۲میلیون و ۷۵۰هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.