جزئیاتی از برگزاری مراسم شب‌های قدر در شرایط کرونایی

 معاون تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خبر داد

جزئیاتی از برگزاری مراسم شب‌های قدر در شرایط کرونایی9-اردیبهشت-1400

حفظ جان وامنیت شهروندان ایرانی مهمتراست یابرگزاری  نمایشی-تبلیغاتی مراسم شب قدرازسوی کاسبان دین که وابسته به خامنه ای رمال اند؟شک نیست که پس ازاین مراسم آمارفوتی های کروناافزایش می یابد.
جزئیاتی از برگزاری مراسم شب‌های قدر در شرایط کرونایی
عکس آرشیوی است.

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مراسم شب‌های قدر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، گفت: طبق دستورالعمل‌ها مراسمات باید در فضای باز به مدت حداکثر دو ساعت برگزار شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی همتی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جزئیات برگزاری مراسم‌های شب‌های قدر در شرایط کرونایی، اظهارکرد: بر اساس جلساتی که با مسئولان استانی و بهداشتی داشتیم برگزاری مراسمات در مکان‌های سربسته و زیر سقف ممنوع است و مراسمات در فضای باز و به میزان حداکثر دو ساعت برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به جلسه‌ای که چهارم اردیبهشت ماه با ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم دستورالعمل‌ها به صورت سراسری خواهد بود و در شهرهای دیگر هم مراسمات شب‌های قدر طبق دستورالعمل‌ها برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در مکان‌هایی که پیش‌بینی می‌شود با استقبال بیش‌تر جمعیت مواجه شود هماهنگی‌های استانی و شهری شده است و برنامه‌ریزی شده تا دستگاه‌های مربوطه همچون شرکت برق و سازمان آتش‌نشانی و شهرداری مشهد وارد عمل شده و در این شب‌ها به کمک هیأت‌ها بیابند.

همتی‌فر با اشاره به احتمال برگزاری مراسم به‌ صورت مجازی، افزود: امکان برگزاری مراسم به صورت مجازی وجود دارد و بسیاری از هیأت‌ها در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم به صورت مجازی هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گفته‌ دست‌اندرکاران مربوطه در حال حاضر با بدترین حد و شرایط قرمز کرونایی مواجه هستیم بر این مبنا شیوه‌نامه‌های بهداشتی که باید برای مراسم رعایت شود متناسب با این شرایط سخت خواهد بود. با این امید که شرایط کرونایی تا شب‌های قدر بهتر شود و از حالت قرمز و نارنجی خارج شویم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی همجنین به شرایط برگزاری دیگر مراسمات ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: برگزارکنندگان جلسات جزءخوانی و قرائت قرآن کریم موظف خواهند بود شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و طبق گزارش‌هایی که داریم، کسانی که تا پیش این جلسات را در حسینیه‌ها و یا خانه‌های خود برگزار می‌کردند، در حال حاضر مراسم‌ها را در فضای باز و به‌ مدت یک ساعت تا یک‌ ساعت و نیم برگزار می‌کنند.

همتی‌فر با اشاره ‌به اعلام ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم حتی به‌ صورت خودرویی در روز قدس از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، بیان کرد: در تلاش برای کسب اجازه برگزاری مراسم روز قدس از سوی این ستاد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستیم.

وی با اشاره به همکاری با شهرداری و دیگر سازمان‌ها جهت برگزاری برنامه‌ها، اضافه کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان با توجه به شرایط کرونایی طرح‌های مختلفی را در سطح مشهد و استان برنامه‌ریزی کردیم و جلسات مختلفی با شهرداری مشهد داشتیم تا همکاری‌های لازم انجام شود. بر این اساس تمهیداتی اندیشیده شد تا زیرساخت‌های لازم برگزاری مراسم در فضای باز و به صورت با کیفیت انجام شود.