آتش‌سوزی در جنگل‌های سردشت مهار شد

 آتش‌سوزی در جنگل‌های سردشت مهار شد۹-خرداد-۱۴۰۰

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی از مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های سردشت خبر داد.آتش‌سوزی در جنگل‌های سردشت مهار شد

کمال حسین پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، در خصوص آخرین وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌‌های سردشت اظهار داشت: طی ۲ روز گذشته در منطقه " کولسه و زیر میرگ " آتش‌سوزی آغاز شد و در حال حاضر مهار شده است.

وی افزود: به علت صعب‌العبور بودن، نبود امکانات و وزش باد طی دیروز، مهار آتش‌سوزی کمی با مشکل مواجه شد و نیروهای امدادی و مردم نتوانستند به طور کامل آتش را مهار کنند و از خسارت بیشتر جلوگیری به عمل آید.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های مستمر استانداری و ستاد بحران و مسوولان استانی ارسال تجهیزات موفق به مهار آتش‌سوزی در این منطقه شدند.

حسین‌پور بیان کرد: به گفته شاهدان عینی بیش از ۶۰ هکتار از جنگل‌های این منطقه طعمه حریق شده است و در حال حاضر علت آتش‌سوزی مشخص نشده و در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی این منطقه در حال حاضر مهار شده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و به دلیل بروز مشکلات احتمالی افراد و نیروهای امدادی در این منطقه به صورت آماده باش حاضر هستند.

خاطرنشان می‌شود شهرستان سردشت با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل‌های آذربایجان‌غربی را داراست؛ جنگل‌های سردشت جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است .