حقوق و دستمزد کارگران با خط تورم جامعه فاصله اساسی دارد

 در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

12-اردیبهشت-1400

دبیر جامعه اسلامی کارگران قزوین گفت: در زمان همه‌گیری ویروس کرونا شرایط برای کارگران به مراتب سخت‌تر از سایر اقشار است؛ چرا که این قشر در همین شرایط سخت نیز برای زنده نگه داشتن تولید و نیاز جامعه به فعالیت خود ادامه داده و جالب اینکه در این خصوص نیز کمترین توجه به کارگران شده است.

شاهین اسعدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به روز جهانی کار و کارگر گفت: در تقویم کشور 11 اردیبهشت باعنوان روز کارگر نام‌گذاری شده تا در این روز نقش بی‌بدیل کارگران در چرخه تولید و استقلال کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

دبیر جامعه اسلامی کارگران قزوین ادامه داد: طبق آموزه‌های دینی کارگران از جایگاه و ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند و مقام معظم رهبری نیز استقلال ملت و کشور را به تلاش و زحمت کارگران گره زده است.

وی ابراز کرد: کارگران بعنوان شریف‌ترین قشر اجتماعی و اصلی‌ترین عنصر در تولید و خودکفایی اقتصادی ایثارگرانی هستند که چرخ‌های توسعه کشور را با شتاب به پیش می‌برند تا استقلال کشور در تمام عرصه‌ها تضمین شود.

این مسئول ادامه داد: کارگران علاوه بر انجام درست ماموریت خود در بخش تولید همواره در عرصه‌های مختلف انقلاب نیز نقش پررنگ و تاثیر گذاری داشته‌اند و تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده سند پرافتخار دیگری از جامعه کارگری است.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر نیز با توجه به عشق و دلبستگی جامعه کارگری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، این قشر در نامگذاری‌های اقتصادی سال‌ها در صف مقدم قرار داشته‌اند.

حقوق و دستمزد کارگران با خط تورم جامعه فاصله اساسی دارد

اسعدی اظهارکرد: باید دردمندانه اعتراف کرد که تاکنون آن‌گونه که شایسته  بوده به  جامعه  پر تلاش، صادق و ایثارگر کارگری توجه نشده و شعارها و وعده‌های داده شده برای حمایت از کارگران کمتر تحقق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همواره جامعه کارگری کشور در بین دهک‌های پایین قرار داشته و از مزایای خود در عرصه تولید کمترین بهره را برده‌اند و متاسفانه در سال‌های اخیر با افزایش چند برابری قیمت‌ها و تورم لگام گسیخته مشکلات کارگران برای تامین نیازهای اولیه خود چند برابر شده و هر سال سفره جامعه کارگری خالی‌تر از گذشته می‌شود.

دبیر جامعه اسلامی کارگران قزوین عنوان کرد: امروز بین حقوق و مزایای کارگران با نیازهای اولیه آن‌ها و تورم جامعه فاصله زیادی ایجاد شده که در صورت استمرار بی توجهی مسئولان به درخواست‌های صنفی کارگران شاهد بحران‌های کارگری و در نتیجه توقف تولید خواهیم شد.

وی ادامه داد: در زمان همه‌گیری ویروس کرونا شرایط برای کارگران به مراتب سخت‌تر از سایر اقشار است؛ چرا که این قشر در همین شرایط سخت نیز برای زنده نگه داشتن تولید و نیاز جامعه به فعالیت خود ادامه داده و جالب اینکه در این خصوص نیز کمترین توجه به کارگران شده است.

اسعدی گفت: توجه به وضع معیشت کارگران و مطالبات مشروع صنفی آنان یک ضرورت است که کم‌توجهی به آن می‌تواند مشکلات را بیشتر کند؛ از این رو ضرورت دارد با درک اهمیت و نقش کارگران در ادامه تولید و استقلال کشور تصمیمات مناسب برای حمایت از جامعه کارگران اتخاذ و اجرایی شود.