سرعت‌گیرهای بی رنگ و نشان بلای جان خودروها در بندرعباس

 سرعت‌گیرهای بی رنگ و نشان بلای جان خودروها در بندرعباس/ مدعی العموم ورود می‌کند؟۶-مرداد-۱۴۰۰

ایجاد سرعت‌گیر‌های بی رنگ و نشان و غیراستاندارد در نقاط مختلف شهرستان بندرعباس بخصوص در جاده‌های همجوار به بلای جان خودروها تبدیل شده و روزانه دهها خودرو را آسیب اساسی می‌زند.سرعت‌گیرهای بی رنگ و نشان بلای جان خودروها در بندرعباس/ مدعی العموم ورود می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سرعت‌گیرهای بی حساب و کتاب و عمدتا بی رنگ و نشان و غیراستاندارد در نقاط مختلف شهرستان بندرعباس سبب گلایه فراوان مردم شده است.

سرعت‌گیرهایی که عمدتا با انباشت آسفالت متراکم ایجاد شده و رنگی برای دیده شدن آنها در طول روز و شب نیز به آنان زده نشده است و روزانه دهها خودروی مردم را از قسمت جلوبندی و کارتل دچار آسیب اساسی کرده و راهی تعمیرگاه می‌کند.

طبق قانون باید پیش از هر سرعت‌گیر استانداردی، تابلو و چراغ هشدار دهنده نصب باشد تا ذات ایجاد سرعت‌گیر که کاستن از سرعت خودروها برای جلوگیری از تصادف نیز رعایت شود اما در موارد متعددی در سطح شهرستان بندرعباس شاهد ایجاد سرعت‌گیرهایی هستیم که قابل مشاهده نیستند و رانندگان در فاصله کمی از آنها از وجود آنها مطلع می‌شوند که یا مجبور به ترمزهای شدید ناگهانی هستند و یا پس از برخورد شدید با این سرعت‌گیرها دچار آسیب اساسی به جلوبندی و زیربندی ماشین می‌شوند.

 

اخیرا بر تعداد این سرعت‌گیرهای بی قاعده در نیز افزوده شده به طوری که در روبروی شهرک توحید، جاده راه آهن به سمت ایسین و در روبروی شهرک پگاه نیز این سرعت‌گیرها قابل مشاهده است. از سویی کمبود دوربین‌های ثبت سرعت غیرمجاز در سطح شهر نیز شاید ایجاد این سرعت‌گیرها را توجیه کند اما این خطر نیز وجود دارد که تصادفاتی جان مردم را تهدید کند.

از آن جا که این خسارات جنبه عمومی داشته و مردم از ناحیه آن متضرر می‌شوند، تماس‌های متعددی با خبرگزاری فارس هرمزگان مبنی بر ضرورت ورود دادستانی و مدعی العموم به این موضوع برای رفع این مشکل صورت گرفته و انتظار آن است که این موضوع همچون دیگر مسائل مورد انتظار مردم که با ورود به موقع دادستانی حل و رفع شده، مورد توجه قرار گیرد.

همچنین عاملان ایجاد این سرعت‌گیرهای غیراستاندارد که گاه می‌توان آنها را با سکوهای پرش مقایسه کرد، باید پاسخگوی خساراتی که از این ناحیه به مردم وارد کرده‌اند، باشند.

نویسنده: فهیمه شمسی