آمریکا تحریم‌های میانمار را تشدید کرد

 آمریکا تحریم‌های میانمار را تشدید کرد۱۲-تیر-۱۴۰۰

این جدید‌ترین مجموعه از تحریم‌های آمریکا علیه حکومت نظامی میانمار است که در ماه فوریه با سرنگونی حکومت غیرنظامی قدرت را در دست گرفت

آمریکا در ادامه فشارهای خود بر حکومت نظامی میانمار روز جمعه ۱۱ تیر چهار شرکت حامی نیروهای مسلح آن کشور را در فهرست سیاه قرار داد و چندین مقام نظامی ارشد میانمار را تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ۷ مقام ارشد و کلیدی در ارتش میانمار را به دلیل سرکوب بی‌رحمانه معترضان تحریم کرده و هشدار داد که واشنگتن به اعمال فشار بر نیروهای مسلح میانمار ادامه خواهد داد.

یکی از اعضای نهاد موسوم به «شورای امور اداری»، وزیر اطلاع رسانی و چند مقام ارشد دیگر میامار در فهرست تحریم‌شدگان هستند.

مدیر بخش نظارت بر دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «اقدام امروز نشان می‌دهد که ایالات متحده آمريکا فشارهای خود بر ارتش میانمار را افزایش خواهد داد و افراد کلیدی در سرکوب معترضان را مجازات خواهد کرد.»

وزارت خزانه‌داری در عین حال ۱۵ عضو خانواده‌های تعدادی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح را که قبلا تحریم شده بودند در فهرست سیاه قرار داد.

طبق بیانیه دولت آمریکا شرکت‌هایی که مورد تحریم قرار گرفته‌اند در بهره‌برداری از معادن مس و خدمات ماهواره‌ای فعالیت دارند. در این بیانه گفته می‌شود که تحریم‌های اخیر در راستای سیاست آمریکا «در حمایت از بازگشت دمکراسی به میانمار» وضع شده‌اند.

سه شرکت معدنی که مورد تحریم قرار گرفته‌اند با یکی از شبکه‌های اقتصادی زیر نظر دولت که بخشی از بودجه نیروهای مسلح را تامین می کند قرارداد دارند.

یکی از اهداف این تحریم‌ها ممنوع کردن فروش تجهیزات و فناوری آمریکایی به این شرکت‌هاست.

شرکت خدمات ماهواره‌ای به نام «کینگ رویال» نیز به دلیل تامین فناوری‌های ارتباطی برای ارتش میانمار تحریم شده است.

این جدید‌ترین مجموعه از تحریم‌های آمریکا علیه حکومت نظامی میانمار است که در ماه فوریه با برکنار کردن حکومت غیر نظامی قدرت را در دست گرفت.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ ش.ر/س.ن