کودک 2 ساله به ۳ بیمار زندگی دوباره بخشید

 کودک 2 ساله به ۳ بیمار زندگی دوباره بخشید۶-شهریور-۱۴۰۰

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو از مرگ مغزی کودک دو ساله ماکویی بعد از عقرب گزیدگی خبر داد و گفت: کودک دو ساله ماکویی با اهدای عضو به سه بیمار نیازمند، زندگی بخشید.کودک 2 ساله به ۳ بیمار زندگی دوباره بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی شیکه بهداشت و درمان ماکو رحیم صمدی اظهار داشت: سه ارگان یک کودک دو ساله مرگ مغزی شده شامل کبد و کلیه‌ها به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی ادامه داد: با اهدای اعضای این کودک 2 ساله ششمین مورد اهدای عضو سال جاری در این استان به ثبت رسید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو تصریح کرد: این دختر ۲ ساله از اهالی ماکو روستای مصر کانلو به دلیل حادثه عقرب گزیدگی، با مشکلاتی جسمی و تشنج مواجه شده بود که جهت درمان به مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری ارومیه  انتقال داده شد و در بخش مراقبت‌های ویژه آن مرکز بستری می‌شود.

وی افزود: بعد از چند روز اقدامات ویژه درمانی، پزشکان معالج اعلام مرگ مغزی می‌کنند و پس از اعلام مرگ مغزی این بیمار، تیم تخصصی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی،  مرگ مغزی بیمار را تائیدمی‌کنند.

صمدی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام و پس از کسب رضایت از خانواده ی ایثارگر  بیمار مرگ مغزی برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد.