آورده احشام سرگردان در سیریک تصادف است/ سوختبرها روی دیگر سکه +تصاویر

 آورده احشام سرگردان در سیریک تصادف است/ سوختبرها روی دیگر سکه +تصاویر۸-شهریور-۱۴۰۰

جان و مال مردمی که همواره در محور میناب-سیریک در حال تردد هستند با وجود احشام سرگردان در این محور، در خطر است.آورده احشام سرگردان در سیریک تصادف است/ سوختبرها روی دیگر سکه +تصاویر

خبرگزاری فارس-سیریک، علیرضا صالحی: مشکل وجود احشام سرگردان بخصوص شتر در جاده های شرق هرمزگان از گذشته تاکنون پدیده مرگبار این جاده ها بوده و هست، احشام سرگردانی که توسط صاحبانشان رها شده تا روزی خود را در این دشت ها و بیابان ها پیدا کنند، گذرشان به جاده ها می افتد و براثر برخوررد خودروها با آنها، تلفات جانی  و خسارتهای مالی فراوانی  برجای  می‌ماند.

رئیسی جوانی که پدر خود را در تصادف خودرو با یک شتر از دست داده است در گفت و گو با خبرنگار فارس می‌گوید: چهار سال پیش وقتی پدرم از سیریک به سمت میناب در جاده رانندگی می‌کرد، ناگهان با یک شتر برخورد کرد و در دم جان باخت.

وی افزود: ای کاش برای جلوگیری از ورود شتر به جاده ها تدابیر بهتری اندیشیده می‌شد تا من و خواهرانم از وجود پدر محروم نبودیم.

در برخورد بین خودرو و احشام، علاوه بر اینکه برخی بی احتیاطی ها از سوی رانندگان در عدم توجه به روبرو و یا سرعت غیرمجاز است، ولی در بیشتر موارد تجمع و فرار احشام در سر پیچ ها و حاشیه جاده ها می باشد.

در بیشتر مواقع پس از بروز حادثه، هیچ آثاری از مالکان این احشام دیده نمی شود و آنها نیز از به گردن گرفتن مالکیت احشام امتناع می کنند.

علاوه بر آمار نه چندان مطلوب آمار تصادفات برخورد خودروها با دامهای سرگردان و شترها موجب نگرانی برای شرق هرمزگان است، سرگردانی دامها موجب تسهیل در سرقت آنها نیز است.

به نظر میرسد محور میناب-جاسک، محور اصلی در تصادفات ناشی از برخورد شتر و احشام در شرق هرمزگان است که بیشترین آمار تصادفات در این محور اتفاق می‌افتد.

علاوه بر محورهای اصلی، در تمامی راه های روستایی این حوزه نیز خطر برخورد با شتر و احشام وجود دارد.

علاوه بر تمامی این موارد، سرعت زیاد خودرو های سوختبر در محور میناب-سیریک عامل حادثه های بسیاری بوده و هست.

خودروهایی که بی مهابا با سرعت تمام در این جاده تاخت و تاز می‌کنند و خطرات زیادی برای سایر خودروهای در حال تردد در مسیر ایجاد می‌کنند.

میتوان گفت از بندرعباس تا میناب، از میناب تا سیریک همه و همه جولانگاه خودروهای سوختبر است.