روسیه برای ترکیه نیروگاه اتمی می‌سازد

 روسیه برای ترکیه نیروگاه اتمی می‌سازد۹-مهر-۱۴۰۰

هدف از بازی کردن روسیه بااردوغان ایجاد فاصله میان ترکیه باآمریکا وپیمان آتلانتیک شمالی ناتو است تاقدرت مانورروسیه مقابل آمریکا درسوریه بیشترشود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز جمعه گفت، «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» رهبران روسیه و ترکیه در دیدار خود در سوچی که اخیرا برگزار شد درباره امکان ساخت دو نیروگاه اتمی در خاک ترکیه با کمک مسکو رایزنی و تبادل نظر کرده‌اندروسیه برای ترکیه نیروگاه اتمی می‌سازد

به گزارش تابناک، براساس گزارش خبرگزرای تاس، پسکوف گفت: در حقیقت درباره این مساله بحث و رایزنی شد.

سخنگوی کرملین اضافه کرد، رهبران روسیه و ترکیه درباره توسعه شاخه جدیدی از اقتصاد در ترکیه رایزنی کردند. و ساخت دو نیروگاه برق جدید در مکانهایی که ترکیه برای آن در نظر گرفته است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.پوتین و اردوغان روز چهارشنبه در سوچی در روسیه دیدار کردند. این دیدار حدود ۳ ساعت به طول انجامید و در آن طیف وسیعی از موضوعات مختلف از جمله روابط دوجانبه، مسائل بین المللی و مساله انرژی مطرح شد.

گفتنی است ترکیه و روسیه در سال ۲۰۱۰ نخستین توافقنامه احداث نیروگاه مرسین- آق قویو را امضا کردند که براساس آن روس‌ها باید حداکثر تا سال ۲۰۲۳، نیروگاه مذکور را با چهار رآکتور اتمی و ظرفیت تولید ۴ هزار و ۸۰۰ مگاوات برق آماده بهره برداری کنند.