نگران پیک جدید کرونا در ماه آینده‌ایم

 دبیر شورای سلامت اهواز:

نگران پیک جدید کرونا در ماه آینده‌ایم۱۰-مهر-۱۴۰۰

 پیک جدیددرراه کرونا دراستان جنگ وکرونا زده خوزستان که مواجه بابی آبی وقطعی برق است پیامد اعزام به عراق برای راهپیمایی اربعین در کربلاست.
نگران پیک جدید کرونا در ماه آینده‌ایم

ایسنا/خوزستان دبیر شورای سلامت اهواز گفت: فراموش نشود در آبان‌ماه سال گذشته پیک بیماری را در استان خوزستان تجربه کردیم و اکنون نیز نگران هستیم اگر واکسیناسیون سریع‌تر انجام نشود و مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و عادی‌انگاری ادامه یابد، در ماه آینده با پیک جدید بیماری روبه‌رو ‌شویم.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری در اهواز اظهار کرد: حدود یک ماه تا یک ماه و نیم پیش، روزانه میزان مراجعات به مراکز بهداشتی غرب اهواز به ۲ هزار نفر می‌رسید و تعداد موارد شناسایی‌شده ابتلا به کرونا نیز ۵۰۰ نفر بود اما اکنون میزان مراجعات به مراکز بهداشتی کاهش یافته و در برخی روزها شاید ۴۰۰ نفر به مراکز بهداشتی غرب اهواز مراجعه می‌کنند و این وضعیت در شرق اهواز نیز حاکم است.

وی نسبت به ادامه عادی‌انگاری مردم نسبت به کرونا، هشدار داد و افزود: فراموش نشود در آبان‌ماه سال گذشته پیک بیماری را در استان خوزستان تجربه کردیم و اکنون نیز نگران هستیم اگر واکسیناسیون سریع‌تر انجام نشود و مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و عادی‌انگاری ادامه یابد، در ماه آینده با پیک جدید بیماری روبه‌رو ‌شویم.

دبیر شورای سلامت اهواز بیان کرد: تا دو سال آینده با کرونا زندگی خواهیم کرد بنابراین علاوه بر واکسینه شدن، مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا کمتر این پیک‌ها را تجربه کنیم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش دهیم که لازمه آن، انجام واکسیناسیون دو مرحله‌ای در اسرع وقت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

احمدی‌بلوطکی گفت: مراکز واکسیناسیون شهری و روستایی را به اندازه‌ای افزایش داده‌ایم که حداکثر زمان فرآیند واکسیناسیون تنها ۵ دقیقه است.

وی با اشاره به موجودی خوب واکسن، تصریح کرد: اکنون که بار بیماری کاهش و مراکز واکسیناسیون ثابت و سیار افزایش یافته است و حتی بهورزها به درب منازل برای واکسینه کردن مردم مراجعه می‌کنند، مردم باید سریعا واکسینه شوند. امیدواریم فرآیند واکسیناسیون مانند کرونا عادی نشود و مردم برای دریافت واکسن امروز و فردا نکنند.