افزایش «۱۵۸ درصدی» سود شرکت نفت عربستان در سه ماهه سوم ۲۰۲۱

 افزایش «۱۵۸ درصدی» سود شرکت نفت عربستان در سه ماهه سوم ۲۰۲۱-۱۱-آبان-۱۴۰۰

سهم درصدسود شرکت نفت عربستان با سهم شرکت نفت رژیم ارتجاعی ونامشروع ولایت فقیه مقایسه شود که برجسته گردد اختلاف چقدراست؟

آرامکو می‌گوید طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی درآمد خالص شرکت ۳۰.۴ میلیارد دلار بوده است، در حالی که در دور مشابه پارسال این رقم ۱۱.۸ میلیارد دلار بود.

شرکت ملی نفت عربستان، آرامکو، با انتشار گزارشی از وضعیت مالی این شرکت در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ از افزایش ۱۵۸ درصدی درآمد خالص خود خبر داده است.

همزمان با انتشار این گزارش، ارزش سهام آرامکو نیز حدود یک درصد افزایش یافت و ارزش این شرکت بالغ بر دو تریلیون دلار شد.

قبلا عربستان در زمان آغاز فروش بخشی از سهام این شرکت غول نفتی در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده بود که ارزش واقعی شرکت دو تریلیون دلار است، اما افت چشمگیر قیمت نفت، خصوصا در سال گذشته میلادی به خاطر شیوع کرونا، بر این ادعا سایه افکنده بود.

آرامکو می‌گوید طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی درآمد خالص شرکت ۳۰.۴ میلیارد دلار بوده، در حالی که در دور مشابه پارسال این رقم ۱۱.۸ میلیارد دلار بود.

آرامکو می‌گوید علت اوج‌گیری درآمدهای خالص شرکت مربوط به افزایش قیمت نفت، افزایش حجم تولید و بهبود عملکردهای حوزه پالایشگاهی و پتروشیمی این شرکت بوده است.

عربستان بزرگترین صادرکننده نفت جهان است و شرکت آرامکو می‌گوید هزینه‌های سرمایه‌ای خود را نیز در سه ماهه سوم سال به ۷.۶ میلیارد دلار رسانده که ۱۹ درصد بیشتر از دور مشابه پارسال است. این شرکت می‌گوید انتظار می‌رود میزان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی کشور امسال به ۳۵ میلیارد دلار برسد.

این شرکت در سه ماهه سوم سال، روزانه معادل ۱۲.۹ میلیون بشکه نفت، تولید منابع هیدروکربوری داشته که ۹.۵ میلیون بشکه آن مربوط به نفت خام بوده است.

با استفاده از گزارش شرکت آرامکو/د.خ/ک.ر