مشاور رئیس جمهوری: قاچاق از مناطق آزاد واقعیت ندارد

 مشاور رئیس جمهوری: قاچاق از مناطق آزاد واقعیت ندارد۱۰-ابان-۱۲۰۰

چون مناطق آزاد یک پاسدار خودی رئیس انتصابی اش شده است .بنابراین برخلاف دوران حسنک روحانی سورناازدرگشادش نواخته شده است چون ادعا شده قاچاق ازمناطق آزاد واقعیت ندارد!

مشاور رئیس جمهوری: قاچاق از مناطق آزاد واقعیت ندارد

تبریز - ایرنا - مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه درک درستی از کارکرد مناطق آزاد وجود ندارد، گفت: مطالبی که در خصوص واردات و قاچاق در مناطق آزاد مطرح می‌شود، سطحی و بی‌اساس است.

به گزارش ایرنا، سعید محمد امروز دوشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی از منطقه آزاد ارس به عنوان یکی از مناطق رو به رشد و قابل توسعه یاد کرد و افزود: باید شرایطی ایجاد کنیم که کل استان از مزایای این منطقه بهره‌مند شود.
 
وی بیان کرد: بیشترین  و شدیدترین کنترل‌های گمرکی در مناطق آزاد اتفاق می‌افتد و بیشتر مناطق آزاد ما تراز تجاری مثبت دارند و اتفاقاً در شرایط فعلی کشور مناطق آزاد می‌توانند در حمایت از صنایع نوپا و نیازمند حمایت اثرگذار باشند.
 
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی کشور همچنین با انتقاد از اتخاذ تصمیمات نادرست در این حوزه گفت: نوع نگاه به مناطق آزاد و عدم توجه به قانون در این باره، موجب ایجاد موانعی برای فعالیت‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری در این مناطق شده است.
 
وی تشریح کرد: مقدمات لازم برای جهش مناطق آزاد را فراهم کرده‌ایم و امیدواریم با کمک مسئولان استانی بتوانیم در توسعه این مناطق و خدمت به مردم اثرگذار باشیم.
 
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس هم در این دیدار گفت: ارس از نظر ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه، سرآمد مناطق آزاد کشور است و ارتباط این منطقه با کشورهای همسایه، زمینه را برای تعاملات اقتصادی برد- برد فراهم کرده است.
 
محسن نریمان با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی نقطه امن و مناسبی برای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است، افزود: منطقه آزاد ارس اعلام کرده است که آماده بازگشایی مرز خداآفرین بوده و هزینه احداث پل دوستی در این مرز را تقبل کرده است.
 
وی با بیان اینکه تراز تجاری منطقه آزاد ارس مثبت است، افزود: ظرفیت‌های این منطقه بسیار مناسب است و می‌توانیم این ظرفیت‌ها را در خدمت رونق اقتصادی استان و کشور قرار دهیم.

سعید محمد، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد امروز برای بازدید از چند واحد تولیدی در منطقه آزاد ارس و شرکت در نشست اداری این منطقه به جلفا سفر کرده است.