ادامه اعتراضات صنفی؛ معلمان ایران در بیش از ۶۰ شهر تجمع کردند

 ادامه اعتراضات صنفی؛ معلمان ایران در بیش از ۶۰ شهر تجمع کردند۱۲-آذر-۱۴۰۰

اعتراضات صنفی سراسر معلمانی گرچه آشکارا اشاره نشده است ولی بی ربط به اعتراض به یک پاسدار رانت خوار آلت دست بالائی ها که وزیرآموزش وپرورش شده نمی باشد.


معلمان ایرانی روز پنج‌شنبه ۱۱ آذر بار دیگر در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی و عدم افزایش حقوق خود، در بیش از ۶۰ شهر دست به تجمع‌ زدند.

به گزارش کانال تلگرامی تشکل‌های صنفی معلمان، آن‌ها خواستار اجرای طرح رتبه‌بندی مشاغل و افزایش حقوق به میزان ۸۰ درصد حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند.

پرداخت پاداش پایان خدمت و اجرای قانون همسان‌سازی حقوق‌ها، مبتنی بر قانون خدمات مدیریت کشوری، برای بازنشستگان هم از دیگر مطالبات تجمع‌کنندگان بود.

معلمان استان‌های لرستان، کردستان، البرز، تهران، خوزستان، یزد، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، گیلان، فارس، سمنان، قزوین، اصفهان، سیستان و بلوچستان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، زنجان، همدان، گرگان، خراسان رضوی و کرمان در این تجمعات حضور داشتند.

تصاویری که از این تجمعات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، گویای آن است که نهادهای امنیتی از معلمان خواسته‌اند تا از اقدام به تجمع خودداری کنند. از جمله این ویدئوها، معلمان معترض در استان فارس را نشان می‌دهد که تاکید دارند تجمع آن‌ها صنفی است و کسی نمی‌تواند مانع آن شود.

ویدئویی نیز از تجمع معلمان معترض در تهران منتشر شده است که یکی از آن‌ها با اشاره به اصول متعدد قانون اساسی جمهوری اسلامی می‌گوید که طبق قانون یک معلم، کارگر یا بازنشسته باید بتواند صاحب مسکن شود، اما حکومت ایران به قانون اساسی توجهی نمی‌کند.

همچنین معلمان معترض در استان زنجان شعارهایی در لزوم آزادی فوری معلمان زندانی و رسیدگی به وضعیت معیشت این قشر سر دادند.

معلمان در ماه‌های اخیر بارها با درخواست‌های مشابه تجمع‌هایی برگزار کرده‌اند. آن‌ها از جمله روز ۲۰ آبان‌ در حدود ۵۰ شهر تجمع برگزار کردند.

آن‌ها در این تجمع‌ها به تاخیر و تعلل دولت ابراهیم رئیسی و نیز مجلس شورای اسلامی برای اجرای مطالبات‌شان انتقاد کردند.