نخست وزیر اسرائیل از سازمان امنیت داخلی خواست درباره «هکرهای مرتبط با ایران» تحقیق کند

 نخست وزیر اسرائیل از سازمان امنیت داخلی خواست درباره «هکرهای مرتبط با ایران» تحقیق کند۱۲-دی-۱۴۰۰

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل

نخست وزیر اسرائیل از سازمان امنیت داخلی کشورش خواسته است تا در مورد «هکرهای مرتبط با ایران» که در تلاش برای برقراری ارتباط با شماری از فعالان سیاسی اسرائیلی بوده‌اند، تحقیق کند.

به گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل، این در خواست پس از آن مطرح شد که شبکه‌ «هکرهای عامل ایران» با به اشتراک‌گذاشتن مطالب سیاسی «افراطی» پیشنهاد کمک به سازماندهی اعتراض‌ها علیه دولت ائتلافی بنت را مطرح و همچنین برای تماس با یائیر نتانیاهو، پسر بنیامین نتانیاهو، تلاش کرده بود.

یائیر نتانیاهو، یکی از دو پسر نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، فعالیت سیاسی گسترده‌ای با هدف بازگرداندن حزب لیکود و پدرش به قدرت دارد و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به انتقادهای پیاپی از دولت نفتالی بنت و اعضا و حامیان آن اقدام می‌کند.

«فیک رپورتر»، یک گروه ناظر فعالیت‌های اینترنتی، روز هشتم دی گزارش داد که این شبکه با استفاده از حساب‌های کاربری متعدد جعلی، تامین مالی تظاهرات علیه دولت نفتالی بنت، تهیه پلاکارد‌ها و ایجاد گروه‌های تلگرامی را تقبل کرده بود.

بر اساس این گزارش‌ها، ماموریت محوله به هکرهایی که ظن می‌رود کارکنان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران باشند، عمیق‌تر کردن تفرقه سیاسی در اسرائیل است و آنها تحقق این هدف را فعلا از طریق حزب لیکود مناسب تشخیص داده‌اند.

با تشدید دشمنی میان ایران و اسرائیل در سال‌های گذشته، از جمله بر سر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و تحرکات ایران در منطقه، پیوسته گزارش‌هایی از تلاش هکرهای مرتبط با دو دولت برای ضربه زدن متقابل منتشر شده بود، اما ظاهرا این نخستین بار است که هکرهای عامل حکومت ایران به تلاش برای عمیق کردن اختلافات در صحنه سیاست داخلی اسرائیل متهم می‌شوند.