سپاه از کشته شدن «غلام شه‌بخش» و اعضای گروهش خبر داد

 سپاه از کشته شدن «غلام شه‌بخش» و اعضای گروهش خبر داد۱۲-دی-۱۴۰۰

دراین درگیری بلوچ ها با سپاه تروریست قدس ۵ بلوچ و۳ عضووابسته به سپاه تروریست قدس کشته شدند.


قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کشته شدن غلام شه‌بخش به همراه پنج تن از اعضای گروه وی در منطقه کورین استان سیستان و بلوچستان خبر داده است.

این اطلاعیه که روز شنبه ۱۱ دی‌ماه منتشر شده در ادامه می‌گوید در این درگیری «شدید»، غلام شه‌بخش همراه با «۵ شرور مسلح» دیگر کشته شده و ۵ تن از آنان نیز زخمی شدند.

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه که ماموریت «تامین امنیت استان سیستان و بلوچستان» را دارد در ادامه گفته است که در این درگیری‌ها «سه تن از رزمندگان بومی و بسیجی» نیز کشته شده‌اند.

آبان‌ماه امسال گزارش‌هایی از کشته شدن سه مامور انتظامی و دو نیروی سپاه پاسداران توسط اعضای طایفه شه‌بخش منتشر شد و بعد از آن، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه ۷ دی‌ماه از عملیات نظامی و کشته شدن چندین عضو این گروه از جمله مهراب شه‌بخش خبر داد.

سپاه این گروه را «اشرار» نامیده است، اما برخی فعالان بلوچ می‌گویند جمهوری اسلامی با القابی نظیر «اشرار و قاچاقچی» سعی در سرکوب گروه‌های مخالف خود در سیستان و بلوچستان دارد. با این حال مشخص نیست خواسته این گروه چیست و آیا مسئولیت کشته شدن ماموران انتظامی و سپاه را بر عهده گرفته است یا نه.

در رابطه با اطلاعیه جدید سپاه، وبسایت «حال وش» که اخبار مربوط به سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، کشته شدن غلام شه‌بخش را تکذیب کرده است.

این گزارش می‌گوید منابعی موثق به «خبرگزاری حال وش» خبرداده‌اند غلام شه‌بخش به همراه دو تن از همراهانش که در این درگیری به محاصره نیروهای امنیتی در آمده بودند موفق شده است به سلامت از مهلکه نجات پیدا کند‌.

وبسایت یادشده می‌افزاید البته با این وجود افراد دیگر از جمله یک زن که گفته می‌شود همسر صاحب خانه به نام محمد علی شه‌بخش بوده و فرزند آنها در اثر «آتش سنگین» ماموران سپاه پاسداران کشته شده‌اند.

این گزارش همچنین می‌گوید یک کودک ۱۲ ساله نیز در جریان تیراندازی نیروهای سپاه کشته شده است.

کانال تلگرامی «رصد بلوچستان» هم از زنده بودن غلام شه‌بخش و برادرش بختیار شه‌بخش خبر داده و گفته است درگیری‌ها ادامه دارد.

رادیو فردا به‌صورت مستقل قادر به تایید این گزارش‌ها نیست.

با استفاده از گزارش‌های تسنیم، حال وش، کانال تلگرامی رصد بلوچستان؛ د.خ/س.ن