ثبت ۶ فوتی و ۱۹۸ مورد بستری طی یک روز در فارس

 ثبت ۶ فوتی و ۱۹۸ مورد بستری طی یک روز در فارس۱۳-بهمن-۱۴۰۰

ثبت ۶ فوتی و ۱۹۸ مورد بستری طی یک روز در فارس

ایسنا/فارس آمارها حاکی از افزایش شدید و نگران کننده موارد فوت و بستری ناشی از کرونا در استان فارس است به طوریکه شمار فوت شدگان طی ۲۴ ساعت گذشته به ۶ نفر و شمار بیماران جدید پذیرش شده در بیمارستان‌های استان به ۱۹۸ نفر رسید.

براساس آخرین آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی مدت شیوع بیماری کرونا در استان فارس، با انجام یک میلیون و ۹۳۵ هزار و ۹۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع، ۵۴۱ هزار و ۹۹۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته و با بستری شدن ۱۹۸ بیمار جدید، آمار موارد بستری در فارس به ۶۳۸ بیمار مثبت و مشکوک افزایش یافته است.

بنا براین گزارش، از میان کل بیماران مبتلا به کرونای بستری در مراکز درمانی فارس، ۸۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این گزارش حاکیست که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر از شهروندان استان فارس براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۴۹۴ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۱۶ هزار و ۸۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۴۵ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۸۷ هزار و ۸۸۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴ هزار و ۴۷۱ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۹۸۷ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.