شمار جانباختگان کرونا در فارس به ۷۷۵۶ نفر رسید

 شمار جانباختگان کرونا در فارس به ۷۷۵۶ نفر رسید۶-اسفند-۱۴۰۰

شمار جانباختگان کرونا در فارس به ۷۷۵۶ نفر رسید

ایسنا/فارس طبق آخرین آمارها، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، بیش از ۶۰۰ هزار نفر در فارس به این بیماری مبتلا شده و بالغ بر ۷۷۵۶ نفر بر اثر عوارض آن جان باخته‌اند.

براساس آخرین آمارهای اعلام شده، از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا صبح جمعه ۶ اسفندماه، تهیه و بررسی دو میلیون و ۵۱ هزار و ۷۳۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع، منجر به شناسایی ۶۰۳ هزار و ۲۲۳ بیمار مثبت شده است.

این گزارش آماری حاکیست، با بستری ۱۶۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۱۵۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۸۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

برپایه همین گزارش در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ مورد جدید فوتی کرونایی در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از این بیماری به هفت هزار و ۷۵۶ نفر رسیده است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۸۴ هزار و ۷۰۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

برابر آمارها تعداد دُزهای تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به هفت میلیون و ۷۸۹ هزار و ۳۳۲ دُز رسیده که شامل سه میلیون و ۳۵۶ هزار و ۸۳۶ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۴۵ هزار و ۳۲۸ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۸۷ هزار و ۱۶۸ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.