ثبت ۲۱ فوتی و ۱۴۲ بستری جدید طی ۲۴ ساعت در فارس

 ثبت ۲۱ فوتی و ۱۴۲ بستری جدید طی ۲۴ ساعت در فارس۸-اسفند-۱۴۰۰

ثبت ۲۱ فوتی و ۱۴۲ بستری جدید طی ۲۴ ساعت در فارس

ایسنا/فارس براساس آخرین گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ فوتی و ۱۴۲ مورد بستری براثر ابتلا به کروناویروس در فارس ثبت شده است.

براساس گزارش آماری روزانه از وضعیت شیوع کرونا در فارس، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح یکشنبه ۸ اسفند ۶۰۵ هزار و ۱۹۰ بیمار مثبت با انجام دو میلیون و ۵۷ هزار و ۲۳ تست تشخیصی مولکولی و سریع در فارس شناسایی شده است.

این آمار حاکیست، با بستری ۱۴۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۴۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۸۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

برپایه این آمار، متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ مورد فوتی در فارس گزارش شده و با احتساب موارد جدید، تعداد کل قربانیان کروناویروس از ابتدا تاکنون در فارس به عدد ۷۷۸۹ نفر رسیده است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۸۷ هزار و ۴۳۲ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

براساس این گزارش، مجموع دُزهای تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۷۸۹ هزار و ۳۳۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۵۶ هزار و ۸۳۶ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۴۵ هزار و ۳۲۸ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۸۷ هزار و ۱۶۸ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.