شتاب بی‌سابقه ابتلا به کرونا در کرمانشاه

 زنگ خطر به صدا درآمد/ شتاب بی‌سابقه ابتلا به کرونا در کرمانشاه۱۴-بهمن-۱۴۰۰

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:تعداد بیماران بستری و سرپایی در استان افزایش چشمگیری داشته به طوریکه از هفته گذشته تا به امروز تقریبا تعداد بیماران بستری دوبرابر شده است.زنگ خطر به صدا درآمد/ شتاب بی‌سابقه ابتلا به کرونا در کرمانشاه

ابراهیم شکیبا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آخرین وضعیت کرونایی استان به لحاظ شیوع اُمیکرون، اظهار کرد: همانگونه که پیش‌بینی می‌شد در بهمن‌ماه موج جدید شروع شد و الان با صدا در آمدن زنگ خطر در آستانه موج ششم هستیم.

وی ادامه داد: این سویه جدید با سویه‌های قبلی تفاوت قابل توجهی دارد ممکن است شدت بیماری کم‌تر از سویه‌های قبل باشد ولی با توجه به سرعت سرایت آن درگیری بسیار بالایی دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: تعداد بیماران بستری و سرپایی در استان افزایش چشمگیری داشته به طوریکه از هفته گذشته تا به امروز تقریبا تعداد بیماران بستری دوبرابر شده در حالی که در پیک‌های قبلی افزایش تعداد بیماران زمان‌بر بود.

وی تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها در روز ۱۴ بهمن‌ماه ۱۷۶ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد که نسبت به اول این ماه که ۹۰ بیمار بستری بوده‌اند، بیش از دو برابر یعنی ۵۱.۱ درصد افزایش یافته است.

شکیبا اضافه کرد: همچنین در شاخص تعداد بیماران بستری در ۲۴ ساعت نیز با دو برابر شدن بیماران مواجه هستیم و این عدد که در اول بهمن ۳۱ نفر بوده است، اکنون به ۶۸ نفر رسیده و افزایش ۴۵.۶ درصدی را نشان می‌دهدو این زنگ خطر جدی برای همه ما است.

وی ضریب سرایت سویه جدید اُمیکرون را بیش از ۹ برابر سویه دلتا عنوان کرد و افزود: تعداد قابل توجهی از تست پی.سی.آر دانش‌آموزان استان مثبت بوده که پیشنهاد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و اعمال محدودیت‌های هم در بحث رستوران‌ها و تالارها را داده‌ایم.

وی در ادامه با تأکید بر کامل کردن برنامه واکسیناسیون، گفت: در حال حاضر بیش از  ۹۰ درصد افراد بالای ۱۲ سال استان واکسن نوبت اول، بیش از ۷۹ درصد گروه هدف بالای ۱۲ سال واکسن نوبت دوم و ۲۹ درصد گروه هدف بالای ۱۸ سال نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

شتاب به سمت رنگ‌های خطر 

شکیبا از افزایش تعداد شهرهای نارنجی استان به ۶ شهر خبر داد و افزود: شهرهای کرمانشاه، صحنه، اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود و هرسین نارنجی و شهرهای کنگاور، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، سنقرو کلیایی و گیلانغرب زرد و ثلاث باباجانی آبی کرونایی است.