دفاع وزیر خارجه لبنان از موضع‌گیری بیروت در قبال حمله به اوکراین

 دفاع وزیر خارجه لبنان از موضع‌گیری بیروت در قبال حمله به اوکراین۱۰-اسفند-۱۴۰۰

خبرگزاری فارس پاسداران غوطه ور درفساد نجومی فاش شده ازطریق انتشارنوارصوتی پاسدارمحمدعلی جعفری که فرمانده کل  قبلی پاسداران تروریست بود می بایست آشفته وخشمگین از موضع قاطع وزیرخارجه لبنان در محکومیت قاطع حمله روسیه به اکرائین شود  .چون این محکومیت دردرجه اول شامل حال رژیم تروریستی ولایت فقیه می شود که ۴دهه است از طریق حزب الشیطان لبنان نه درهمه امور داخلی لبنان مداخله جویی وبی ثباتو ناامن اش کرده است  که  حزب الشیطان لبنان بطور علنی تبدیل به مزدوران تروریست مسلح درخدمت اهداف تروریستی سپاه تروریست قدس درمنطقه شده است.

وزیر خارجه لبنان از موضع کشورش در محکومیت قاطع حمله روسیه به اوکراین دفاع کرد.دفاع وزیر خارجه لبنان از موضع‌گیری بیروت در قبال حمله به اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله بوحبیب»، وزیر خارجه لبنان، در پی افزایش انتقاد نیروهای سیاسی این کشور به بیانیه رسمی وزارت خارجه در «محکومیت قاطع» حمله روسیه به اوکراین توضیح داد که بیانیه وزارت خارجه لبنان «موضعی بدیهی و منسجم و منطبق بر این اعتقاد ماست که ورود هیچ کشوری به کشور دیگر برای رسیدن به اهدافش جایز نیست و من با جنگ به بهانه دفاع از منافع خاص مخالفم، در غیر این صورت بهانه ای به دیگران می‌دهیم که کشور ما را نیز با شعار حفظ امنیت ملی یا منافع استراتژیک تحت اشغال خود درآورند».

به نوشته «الجمهوریه» وی افزود که موضع اعلامی از سوی وزارت خارجه لبنان، بیانگر موضع کشور لبنان و به طور مشخص، رئیس‌جمهور، نخست‌‌وزیر بود و این درست نیست که گفته می‌شود، رئیس‌جمهور به این بیانیه وزارت خارجه انتقاد کرده است، بلکه بالعکس، میشل عون با وی تماس گرفته و از وی برای این موضع‌گیری قدردانی و حمایت کرده است. 

وزیر خارجه لبنان افزود که در صدور این بیانیه با رهبران سیاسی لبنان مشورت نشده چون اعلام موضع رسمی دولت لبنان درباره یک رویداد بین‌المللی به رئیس جمهور و دولت مربوط می‌شود که از طریق وزارت خارجه اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد که در صدور این بیانیه با رهبران سیاسی لبنان مشورت نشد و در هیئت دولت نیز بررسی نشد زیرا اعلام موضع رسمی دولت لبنان درباره یک رویداد بین‌المللی به رئیس جمهور و دولت با هماهنگی وزیر امور خارجه برمی‌گردد. شما می توانید تصور کنید که اگر از شورای وزیران به طور جمعی خواسته می‌شد که در قبال حمله روسیه به اوکراین موضع بگیرد، چه اتفاقی می‌افتاد.

پیش از این و در پی آغاز درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین  وزارت خارجه دولت لبنان طی صدور بیانیه‌ای و ضمن محکومیت حمله روسیه به اوکراین، از مسکو درخواست کرده بود تا برای توقف فوری عملیات علیه کی‌یف اقدام کند.

پس از آن بود که «حسن فضل الله» عضو فراکسیون «وفاداری به مقاومت» وابسته به حزب‌الله لبنان تاکید کرد که بیانیه صادرشده از سوی وزارت خارجه لبنان درخصوص تحولات جنگ بین روسیه و اوکراین موضع مردم لبنان نیست.

وی تصریح کرد که این بیانیه، حتی موضع خود دولت لبنان هم نیست؛ چرا که در هیئت وزیران چنین موضوعی مورد بحث قرار نگرفته و دولت کنونی نهادهایی دارد که اساساً چنین موضوعاتی را بررسی نمی‌کنند.(جزئیات بیشتر)