فیلم «دهکده یک کلیه‌ها» در افغانستان!

فیلم «دهکده یک کلیه‌ها» در افغانستان!۱۱-اسفند-۱۴۰۰

این چگونه بی عدالتی وتبعیض تحمیلی اعمال شده جهانی  است که هرروز شرایط زندگی  محرومان را طاقت فرسا ترمی کند؟ نگاه کنید همین جنگ تجاوز گرانه روسیه دراکرائین چقدرتاحال هزینه داشته است ؟ اگر این هزینه به جای اشغال اکرائین  وویران کردن این کشور  وکشتار وبی خانمانی وآوارگی شهروندان اکرائینی صرف بهبود زندگی محرومان می شد موجب چه تغییرات مهم زیربنایی تغییرات زندگی محرومان در کشورهای محروم جهان می شد؟ آری چه موقع قراراست نگاه حاکمان قدرتمندجهانی تغییر کند تادیگر نیاز به اندام فروشی محرومان نباشد؟ اما  سئوال کلیدی این است که فرق شهروندان افغانی با سایر شهروندانی که درکشورهای توسعه یافته که دررفاه وامنیت اند چیست که باید برای فقط برای زنده ماندن خود و اعضای خانواده های شان کلیه فروشی کنند؟ کدام اعمال سیاست تبعیض آمیز داخلی و برون مرزی موجب تحمیل چنین شرایطی شده است و...؟
با فرورفتن افغانستان در بحران مالی پس از تسلط طالبان در شش ماه پیش، تعداد فزاینده‌ای از مردم برای نجات خانواده‌های خود کلیه‌های خود را می‌فروشند. این عمل به قدری در غرب هرات رایج شده است که یک منطقه آن به نام مستعار "دهکده یک کلیه" معروف شده است.

«تابناک با تو» -  نورالدین یکی از ساکنان منطقه بیکار و بدهکار، و در تلاش برای سیر کردن شکم فرزندانش، احساس کرد که چاره‌ای جز فروش کلیه ندارد. او یکی از تعداد فزاینده‌ای از افغان‌هایی که حاضر است برای نجات خانواده‌های خود عضوی را قربانی کند. وی گفت: من مجبور شدم این کار را به خاطر فرزندانم انجام دهم. من هیچ گزینه دیگری نداشتم.کمک‌های خارجی که زمانی افغانستان را پشتیبانی می‌کرد، به کندی بازمی‌گردد، حکومت طالبان نیز از دارایی‌های افغانستان در خارج از کشور محروم شده است.