برنامه امسال دولت مبارزه با فقر مطلق است

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

برنامه امسال دولت مبارزه با فقر مطلق است۶-اردیبهشت-۱۴۰۱

این مدیر کل تعاون  کار ورفاه اجتماعی استان همدان به دلیل فاصله اش از تهران موجب شد تا خبر توصیه ریشه کنی فقر مطلق طی مدت دوهفته مانده به پایان ۱۴۰۰  دژخیم رئیسی به گوش وی نرسد که فقر مطلقی درسال ۱۴۰۱ وجود ندارد که وی بخواهد برایش برنامه داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه پیوست نظارتی در هر حوزه‌ای باعث کاهش انحرافات می‌شود گفت: برنامه امسال دولت مبارزه با فقر مطلق است.

همدان- خبرنگار کیهان:

یوسف شعبانی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته کارگر و با اشاره به نقش انکار ناپذیر جامعه کارگری در فضای کسب و کار، افزود: وزارت تعاون به دنبال تعریف زیست‌بوم اشتغال است که این زیست بوم نگاه همه‌جانبه‌ای به فضای کسب و کار دارد.

وی با بیان اینکه برای صیانت از اشتغال و پایداری از مشاغل موجود و نیز توسعه فضای کسب و کار در کشور باید تسهیلات مناسبی در اختیار متقاضیان قرار‌ داده شود عنوان کرد: لازمه اثربخشی آن توجه همه‌جانبه به امر نظارت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه اغلب مراجعات به دستگاه‌های اجرایی، فارغ‌التحصیلان بیکاری است که تقاضای شغل دارند یادآور شد: این موضوع در صدر درخواست‌های کاری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان همدان در حوزه خوشه‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی موفق بوده و تجربه‌های خوبی در این زمینه دارد خاطرنشان کرد: در سایر خوشه‌ها می‌توان موفق عمل کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه حوادث کار، سال گذشته ۳۲۷ پرونده بررسی شد که ۲۱ مورد آن منجر به فوت شد خاطرنشان کرد: متاسفانه همدان در حوادث ساختمانی رتبه‌ نخست را در کشور دارد که با استاندارد‌سازی خطوط تولید و افزایش ایمنی به دنبال به حداقل رساندن آسیب‌ها هستیم.

برداشتن برخی محدودیت‌ها از یکی از سران فتنه

با تصمیم شورای عالی امنیت ملی، صبح دیروز دو درب که از ابتدای موضوع حصر میرحسین موسوی یکی از سران فتنه 88 در بن‌بست اختر تعبیه شده بود، برداشته شد.

صبح دیروز، دو درب که از ابتدای موضوع حصر میرحسین موسوی در بن بست اختر به‌منظور بازدارندگی برای اعمال فتنه‌گران تعبیه شده بود، با تصمیم شورای عالی امنیت ملی برداشته شد.

گفتنی است از سال ۸۹ و به‌دلیل ادامه یافتن اقداماتِ ضدامنیت ملی و برهم‌زننده آرامش مردم که توسط برخی از سران فتنه ۸۸ و اطرافیان آنها صورت می‌پذیرفت، شورای عالی امنیت ملی براساس مصوبه‌ای، برخی محدودیت‌ها درباره رفت و آمد سران فتنه اعمال کرد.

این محدودیت‌ها در طول سال‌های گذشته با روند کاهنده ادامه داشت و مشخصا متناسب با رفتارهای آنها در میزان رعایت نظم عمومی و آرامش جامعه، تنظیم می‌شد. براساس این گزارش، در ماه‌های اخیر با اغماض نسبت به کارنامه این افراد در فتنه‌ 88، محدودیت‌های وی به مرور در حال کاهش بود.