یکهزار و۷۰۰ کارگر ساختمانی مهاباد بی بهره از خدمات تأمین اجتماعی

 در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

۹-اردیبهشت-۱۴۰۱

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: از مجموع پنج هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی در مهاباد که دارای گواهینامه فنی و حرفه ای در گرایش های مختلف صنعت ساختمان هستند که از این تعداد سه هزار و ۶۷۶ نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.

بارزان دانشمند در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه از مجموع پنج هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی در مهاباد که دارای گواهینامه فنی حرفه ای در گرایش های مختلف تعداد ۳ هزار و ۶۷۶ نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردارند گفت: هم اکنون هزار و ۷۰۰ کارگر ساختمانی این شهرستان در صف انتظار برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.

دانشمند با بیان اینکه سهمیه بیمه شدگان کارگران ساختماعی قطره چکانی و محدود است، ادامه داد: با پیگیری نمایندگان مجلس و همچنین وزارت کار و رفاه اجتماعی تلاش می شود که صف انتظار برای تحت پوشش قرار گرفتن این افراد به حداقل برسد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد اظهار کرد: طی یک سال گذشته حدود ۱۵۰ مورد بیمه کارگران ساختمانی نیز در سطح این شهرستان به دلیل آنکه در صنوف دیگر مشغول به فعالیت بودند ابطال شده است.

وی در ادامه گفت: به مناسبت هفته کارگر نیز نخستین مجتمع تخصصی صنفی کارگران استان آذربایجان غربی با هدف ساماندهی، آموزش و ارتقای شغلی این کارگران در این شهرستان آغاز به کار کرده است.

دانشمند با بیان اینکه امور مربوط به ساماندهی کارگران از جمله خدمات بیمه‌ای، آموزش‌های مرتبط با صنعت ساختمان و همچنین متمرکز کردن کارگران میدانی و روزمزد در این مرکز انجام می شود، اضافه کرد: پیش بینی شده با استقرار کارگران فصلی، میدانی و روزمزد در قالب ایستگاه کارگری برای استقرار در این مرکز و ساماندهی نوبت دهی آنان هم اقداماتی انجام شود.