نگرانی مردم از زمین لرزه‌های چارک درحال کاهش یافتن است

نگرانی مردم از زمین لرزه‌های چارک درحال کاهش یافتن است6-تیر-1401

چه اقدامی برای رفع نگرانی شهروندان وحشت زده چارک شده است؟

نگرانی مردم از زمین لرزه‌های چارک درحال کاهش یافتن است

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: عمده نگرانی اهالی بندر چارک به خاطر زمین‌لرزه های پیاپی بود که با فروکش کردن آن‌ها، نگرانی بین مردم هم درحال کاهش یافتن است.

مختار سلحشور روز دوشنبه در گفت و گو با  خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده نگرانی مردم در شهر چارک به دلیل وقوع زمین لرزه های پیاپی در روزهای اخیر بود که آخرین زمین لرزه ساعت هفت و ۹ دقیقه و ۳۵ ثانیه پنجم تیر ماه رخ داد و از آن لحظه تا کنون زمین لرزه‌ای در آن منطقه ثبت نشده است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر با توجه به نیاز مردم اقدام به برپایی ۲ کمپ و با مجموع ۳۰۰ دستگاه چادر کرده بود که هنوز هم این کمپ‌ها برپاست و شب‌ها بیشتر مورد استفاده اهالی چارک قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه زمین لرزه‌های بندر چارک خسارت جانی در پی نداشته است، اضافه کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر همچنان در منطقه حضور دارند و درحالت آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز خدمت رسانی لازم را انجام دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران، زمین لرزه با قدرت پنج و ۶ دهم ریشتر در ساعت هشت و هفت دقیقه و ۱۲ ثانیه امروز بندر چارک از توابع شهرستان بندر لنگه را لرزاند.

کانون این زمین لرزه در فاصله ۲۴ کیلومتری بندر چارک، ۲۶ کیلومتری جزیره کیش و ۵۶ کیلومتری جناح بوده است.