محور سرچشمه به رفسنجان مسدود است

 محور سرچشمه به رفسنجان مسدود است۷-مرداد-۱۴۰۱

محور سرچشمه به رفسنجان مسدود است

ایسنا/کرمان با شدت گرفتن بارش‌های سیل‌آسا و طغیان رودخانه‌های فصلی، محور سرچشمه به رفسنجان مسدود است.

به گزارش ایسنا، بارش‌های رگباری و سیل آسا که از دوشنبه سوم مرداد آغاز شده، اکثر شهرستان‌های جنوبی، غرب و شمال استان کرمان را تحت تاثیر قرار داده و موجب خسارت به بخش راه، برق، آب، کشاورزی، قنوات، مسکن و ... شده است.

استاندار کرمان نیز از ساعت ابتدایی برای بررسی میدانی و هماهنگی بهتر دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادرسانی به شهروندان به قلعه‌گنج، منوجان‌، رودبار جنوب، فاریاب، زرند و رفسنجان که بیشترین بارندگی را داشتند، سفر کرد.

از شب گذشته ۶ مردادماه بیشترین میزان بارندگی در شهرستان رفسنجان گزارش شده و به دلیل طغیان رودخانه و ورود آب به داخل روستاها، اسکان موقت ساکنان این مناطق در مکان امن انجام شد.

دکتر فداکار نیز با حضور در منطقه ناصریه رفسنجان از نزدیک در جریان روند خدمات رسانی و امدادرسانی به سیل زدگان قرار گرفت.

با توجه به تشدید بارندگی‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مس سرچشمه، استاندار کرمان امروز جمعه ۷ مرداد در این منطقه حضور یافت.

وی در جریان بازدید از محور سرچشمه به کرمان و رفسنجان که دچار آبگرفتگی شده است، گفت: به دلیل گستردگی و سرعت زیاد آب، مسیر جاده سرچشمه رفسنجان دچار آسیب شده است.

فداکار با اشاره به ورود آب به برخی مناطق مسکونی گفت: سه راهی سرچشمه به دلیل عبور لوله شرکت نفت از زیر پل و جلوگیری از خطر احتمالی مسدود شده است.

استاندار کرمان بیان کرد: با کمک راهداری و دیگر دستگاه های خدمات رسان هدایت آب برای خارج از شهر صورت می‌گیرد و با فروکش کردن روان آبها، خسارت وارده به منازل، راه و غیره برآورد و کمک ها صورت می‌گیرد.