پسر امیر کویت به نخست‌وزیری این کشور منصوب شد

 پسر امیر کویت به نخست‌وزیری این کشور منصوب شد3-مرداد-1401

یکی از نشست‌های پارلمان کویت در فوریه ۲۰۲۲

مشعل احمد جابر الصباح ولیعهد کویت، که عملاً از سال پیش بیشتر اختیارات را در این کشور حوزه خلیج فارس بر عهده دارد، طی حکمی احمد نواف احمد جابر الصباح، فرزند امیر کویت را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور منصوب کرد.

خبرگزاری رسمی کویت روز یکشنبه دوم مرداد خبر صدور این حکم را منتشر کرد.

به این ترتیب، احمد نواف جابر الصباح که پیشتر کارهای دولتی را با حضور در نیروهای نظامی آغاز کرده و سپس به وزارت کشور پیوسته بود، جانشین صباح الخالد الصباح، نخست‌وزیر موقت کویت می‌شود.

احمد نواف جابر الصباح همچنین در دولت پیشین، معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور بود، اما در ماه آوریل از مقام خود کناره‌گیری کرد.

او همچنین پس از به قدرت رسیدن پدرش در سال ۲۰۲۰، به سمت معاونت گارد ملی منصوب شد.

کویت که یکی از معدود کشورهای عربی خاورمیانه است که دارای یک پارلمان دموکراتیک است، در ماه‌های اخیر دچار بحران سیاسی بوده است.

در ماه آوریل، نخست وزیر کویت تحت فشار نمایندگان پارلمان از مقام خود کناره‌گیری کرد، با این حال او به طور موقت برای اداره امور کشور، در این مقام باقی ماند.

ماه گذشته میلادی نیز، مشعل احمد جابر الصباح ولیعهد کویت با انحلال پارلمان این کشور، در یک سخنرانی اعلام کرد که انتخابات پارلمانی جدیدی در ماه‌های آینده برگزار می‌شود.

او گفت: «ما تصمیم گرفتیم مجلس ملی را طبق قانون اساسی منحل کنیم و به انتخابات جدید متوسل شویم». با این حال، ولیعهد کویت تاکید کرد: «نه در انتخابات دخالت می‌کنیم و نه در انتخاب رئیس بعدی مجلس».

ولیعهد کویت همچنین با اشاره به نزاع‌های سیاسی در این کشور، بحران کنونی کویت را موجب نارضایتی شهروندان دانست.