رئیس قوه قضاییه از «رها بودن» فضای مجازی انتقاد کرد

 رئیس قوه قضاییه از «رها بودن» فضای مجازی انتقاد کرد۶-مرداد-۱۴۰۱

دژخیم اژه ای گوش خوار که رئیس انتصابی قوه فاسدقضاییه است  می بایست همچون ارباب رهبر ام الفسادش خامنه ای رمال مخالف شدید اطلاع سانی آزاد باشدبرای همین مدعی شده فضای مجازی به حال خودرهاشده است.

رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه، پنجم مرداد، پس از بازدید از مرکز ملی تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات خواستار به سرانجام رسیدن شبکه ملی اطلاعات شد و ادعا کرد: «رها کردن مدیریت فضای مجازی قطعاً به ضرر مردم تمام می‌شود.»

به‌گزارش خبرگزاری قوه قضاییه، غلامحسین محسنی اژه‌ای همچنین با تأکید بر صرف هزینه بیشتر برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات افزود که اگر این شبکه ایجاد نشود، «در آینده هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل می‌شود».

«شبکه ملی اطلاعات» که منتقدان از آن با عنوان «اینترانت ملی» یاد می‌کنند، در کنار طرح موسوم به «صیانت» از جمله طرح‌های جمهوری اسلامی است که به‌ دستور علی خامنه‌ای با هدف کنترل شبکه‌های اجتماعی و گردش آزادانه اطلاعات در ایران از طریق اینترنت دنبال می‌شود.

با این حال «شبکه ملی اطلاعات» علی‌رغم صرف هزینه‌های بسیار هنوز به‌ دلیل کاستی‌های فنی و علمی و مالی به سرانجام نرسیده و طرح «صیانت» نیز پس از موج مخالفت با آن، از مجلس برای بررسی بیشتر به شورای عالی مجازی ارسال شده است.

رئیس قوه قضاییه در اظهارات اخیر خود همچنین از «رها بودن مدیریت فضای مجازی» انتقاد و از این ابراز تأسف کرد که «به‌ طور مطلوب از ظرفیت شورای عالی فضای مجازی» برای مدیریت واحد در عرصه فضای مجازی و شبکه اطلاعات بهره‌برداری نشده است.

«ول و رها» بودن فضای مجازی تعبیر رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی‌های متعدد است که بارها از آن انتقاد کرده و هفتم تیرماه امسال هم خطاب به مسئولان قضایی گفت: برای برخورد «اگر قانون ندارید، سریع تهیه کنید».

بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی «ایسپا» که یک مؤسسه نظرسنجی داخل ایران است، مردم ایران بیشتر از سه پیام‌رسان یا شبکه‌ اجتماعی خارجی «واتس‌اپ، اینستاگرام و تلگرام» استفاده می‌کنند و میزان استفاده و اعتماد مردم به پیام‌رسان‌های داخلی مجموعاً کمتر از ده درصد است.