اولکسی واداتورسکی، بنیان‌گذار و مالک شرکت بزرگ کشاورزی نیبولن

 سرمایه‌دار بزرگ اوکراینی در حملات روس‌هاکشته شد؛ حمله پهپادی به پایگاه نیروی دریایی روسیه10-مرداد-1401

هرروز بیشتر از جنگ اشغال گرانه اکرائین می گذرد با تهاجمات نظامی ادامه دار روسیه متجاوز به اکرائین مرتکب جنایات وتخریب بیشتر دراین کشور می شود.

اولکسی واداتورسکی، بنیان‌گذار و مالک شرکت بزرگ کشاورزی نیبولن

حملات موشکی روسیه به بندر میکولایف در جنوب اوکراین روز یکشنبه به کشته شدن یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان غلات این کشور منجر شد. همزمان پایگاه نیروی دریایی روسیه در سواستوپل هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

ویتالی کیم، فرماندار میکولایف، در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت که اولکسی واداتورسکی، بنیان‌گذار و مالک شرکت کشاورزی نیبولن، و همسرش در خانه خود کشته شدند.

شرکت نیبولن متخصص تولید و صادرات گندم، جو و ذرت است و ناوگان و کارخانه کشتی‌سازی خودش را نیز دارد. دفتر مرکزی این شرکت در میکولایف واقع است، شهر مهم استراتژیکی که در مرز منطقه خرسون قرار دارد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، کشته شدن اولکسی واداتورسکی را «ضایعه‌ای بزرگ برای تمام کشور» نامید.

آقای واداتورسکی یکی از ثروتمندترین شهروندان اوکراین بود و مجله فوربز در سال ۲۰۲۱ دارایی‌های او را ۴۳۰ میلیون دلار تخمین زد.

از سویی فرماندار بندر سواستوپل در بندر کریمه اعلام کرد که بر اثر حمله پهپادی به ستاد ناوگان روسیه در دریای سیاه، پنج نفر از کارمندان نیروی دریایی روسیه مجروح شدند.

وی نیروهای اوکراینی را مسئول این حمله دانست و گفت که آنها می‌خواستند «روز نیروی دریایی را برای ما خراب کنند».

اما اولگا کویتیدی، عضو مجلس علیای روسیه، به یکی از خبرگزاری‌های این کشور گفت که این حمله «بی‌شک نه از خارج، بلکه از داخل سواستوپل انجام شده است».

وی اظهار داشت: «عملیات جست‌وجوی فوری در این شهر برای پیدا کردن سازمان‌دهندگان این اقدام تروریستی در حال انجام است. شاید تا شامگاه یکشنبه پیدا بشوند.»

حمله به پایگاه نیروی دریایی روسیه در سواستوپل همزمان با روز نیروی دریایی روسیه شد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در این روز اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور تا ماه آینده مجهز به موشک‌های مافوق صوت خواهند شد. این موشک‌ها می‌توانند با سرعت نه برابر سرعت صوت حرکت کنند و از پدافند هوایی مصون بمانند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن