تحریم خبرنگاران ایرانی در نشست خبری تیم ملی آمریکا + فیلم

 مدیا آفیسر تیم ایالات متحده، فرصتی برای پرسش به رسانه‌های ایرانی نداد

برخی خبرنگاران ایرانی احتمال می‌دادند، مسئول گروه آمریکایی، برای جلوگیری از پرسش‌های خارج از کنترل خبرنگاران ایرانی توصیه‌هایی به رسانه‌ها ایالات متحده کرده است؛ اما تصور نمی‌کردند که قرار است فرصت هیچ سوالی به ایرانی‌ها داده نشود و در واقع یک تحریم ضربتی علیه آن وضع و اجرا شود!

غروب امروز، یک اکیپ ده نفره از خبرنگاران ورزشی ایران اعزامی به قطر، برای پوشش تمرین تیم ملی آمریکا به ورزشگاه الغرافه دوحه رفتند؛ اما با کارشکنی آشکار آمریکایی‌ها روبه رو شدند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ خبرنگاران ایرانی یک ساعت مانده به شروع تمرین به سالن مدیای زمین تیم ملی آمریکا وارد شدند که قرار بود دو عضو تیم ملی آمریکا در آن به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهند.

اما ماجرا وقتی آغاز شد که پس از ورود واکر زیمرمن و تیم ریم دو مدافع تیم ملی فوتبال آمریکا، همه فرصت‌های پرسش به خبرنگاران آمریکایی داده شد و افسر خبری یانکی‌ها اجازه سوال به نمایندگان رسانه‌های ایرانی نداد.

این اقدام دقیقا به جلسه قبل از بازی برمی‌گردد؛ جایی که با ورود خبرنگاران ایرانی و دقایقی مانده به شروع نشست پرسش و پاسخ، نمایندگان رسانه‌های آمریکایی هماهنگ و دسته‌جمعی سالن را ترک کرده و برای چند دقیقه جلسه سرپایی بیرون از سالن تشکیل دادند! این اقدام ناگهانی و غیرمعمول تعجب گروه خبری ایرانی را برانگیخت!

همه این اقدامات در حالی رخ داد که خبرنگاران انگلیسی و آمریکایی و هر ملیت دیگری بدون محدودیت در نشست‌های خبری کمپ تیم ملی ایران شرکت کرده و سوالات سیاسی خود را نیز پرسیده‌اند.

برخی خبرنگاران ایرانی احتمال می‌دادند، مسئول گروه آمریکایی، برای جلوگیری از پرسش های خارج از کنترل خبرنگاران ایرانی توصیه هایی به رسانه های ایالات متحده کرده است؛ اما تصور نمی‌کردند که قرار است فرصت هیچ سوالی به ایرانی‌ها داده نشود و در واقع یک تحریم ضربتی علیه آن وضع و اجرا شود!

در این میان، یکی از خبرنگاران ایرانی حاضر در سالن، پس از طرح سوال چهارده خبرنگار آمریکایی، سرانجام در آخرین ثانیه‌های برنامه، میکروفن را به دست گرفت و به مسئول خبری تیم ملی فوتبال آمریکا گفت: اینجا جام جهانی است نه جام لیگ MLS آمریکا... .

سپس دو بازیکن آمریکایی، مختصر توضیحاتی به خبرنگار ایرانی پرسشگر دادند؛ اما این صحبت‌ها ممانعت از پرسش خبرنگاران ایرانی را توجیه نمی‌کند.

تحریم خبرنگاران ایرانی در نشست خبری تیم ملی آمریکا + فیلم

نکته عجیب‌تر اینکه هیچ یک از خبرنگاران آمریکایی به این رویه تبعیض اعتراض نکردند و خواهان دادن فرصت به همتایان ایرانی شان نشدند. بعد از این رخداد، چند خبرنگار آمریکایی که هیچ اعتراضی به این روند ضدخبری و عدالت رسانه‌ای نداشتند، اطراف خبرنگاران ایرانی جمع شده و به نحوی از آنها دلجویی کردند.

به هر حال جنگ رسانه‌ای بازی حساس ایران و آمریکا از هم اکنون آغاز شده است.

تحریم خبرنگاران ایرانی در نشست خبری تیم ملی آمریکا + فیلم - تابناک | TABNAK

Volume 90%