آغاز محاکمه دو برادر ایرانی‌تبار در سوئد به اتهام جاسوسی

 آغاز محاکمه دو برادر ایرانی‌تبار در سوئد به اتهام جاسوسی۶-آذر-۱۴۰۱

سفارت خانه های ترور وجاسوسی وزارت امور خارجه رژیم تروریستی وفاسد ولایت فقیه همراه با کنسول گری هایش درکدام کشورهاهست که بیشمار مأموران اطلاعاتی- امنیتی با جاسوس های خائن خریداری شده ندارد؟

محاکمه دو برادر ایرانی‌‌تبار به اتهام جاسوسی برای یک سازمان‌ اطلاعاتی روسیه در سوئد آغاز شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌وی‌تی، در آغاز جلسه رسیدگی به اتهامات این دو برادر به نام‌های «پیمان. ک» ۴۲ ساله و برادرش، «پیام. ک» ۳۵ ساله در روز جمعه، چهارم آذر اعلام شد که آن‌ها عضو سرویس امنیت داخلی سوئد بوده‌اند و اتهام اصلی‌شان دادن اطلاعات به «جی‌.آر.یو» سازمان اطلاعات ارتش روسیه است.

بر اساس این گزارش، این دو برادر اتهامات را رد کرده و خود را بی‌گناه اعلام کرده‌اند.

بر اساس کیفرخواست، این درز اطلاعاتی در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ در جریان بوده است.

این دو برادر عضو «سپو»، سرویس امنیت داخلی سوئد معرفی شده‌اند. ابتدا برادر بزرگتر به عضویت این تشکیلات درآمده و به رده بالای سازمانی و ارتباط با جاسوسان خارجی مرتبط با سوئد رسیده، سپس برادر کوچکتر خود را با این سرویس مرتبط کرده بود.

رسانه‌های سوئد پیشتر گزارش داده بودند که پیمان که همسر و فرزند دارد به‌طور کامل مسلط به زبان فارسی است و به دلیل خبرگی در ماموریت‌های خود توانسته بود مورد توجه مقامات ارشد سوئد قرار گیرد و ارتقای مقام پیدا کند.

به نوشته رسانه‌های سوئد، ابتدا پیمان شهریور سال گذشته و دو ماه بعد پیام دستگیر شد و هر دو هنوز در بازداشت هستند.

بنا بر اعلام سپو، پیمان از سال ۲۰۱۷ مورد ظن قرار گرفت و تحقیق داخلی محرمانه درباره او آغاز شد.

معلوم نیست محاکمه این دو برادر که قرار است کماکان در پشت درهای بسته ادامه یابد، چه مدت ادامه یابد.

تا چندی پیش احتمال صدور احکام مجازات طولانی‌مدت برای آن‌ها انتظار می‌رفت، اما پس از آغاز محاکمه گفته شد که ممکن است حبس ابد، دست‎‌کم در انتظار برادر بزرگتر باشد.