حجم بالای آرای سفید و باطله در رای‌گیری‌ها برای انتخاب رئیس‌جمهور لبنان

 حجم بالای آرای سفید و باطله در رای‌گیری‌ها برای انتخاب رئیس‌جمهور لبنان۱۱-آذر-۱۴۰۱

حجم بالای آرای سفید وباطله برای انتخاب رئیس جمهور درلبنان نشان می دهد که رژیم تروریستی ولایت فقیه وسپاه تروریست  همچون گذشته  تلاش می کنند اهداف پلیدخوددرلبنان راازطریق حزب الشیطان لبنان  دنبال کنند  البته عملی کردن این هدف به آسانی به پیش نمی رود.

رای‌گیری در پارلمان لبنان

نمایندگان پارلمان لبنان برای هشتمین بار تلاش کردند با برگزاری جلسه‌ای، رئیس‌جمهور این کشور را انتخاب کنند، اما این تلاش آنان نیز ناکام ماند.در جلسه روز پنجشنبه دهم آذر پارلمان لبنان، میشل معوض، فرزند رنه معوض، رئیس‌جمهور پیشین لبنان که نامزد اردوگاه مخالف حزب‌الله در مجلس لبنان است، نتوانست رای کافی را به دست آورد.بسیاری از نمایندگان پارلمان لبنان رای سفید دادند و برخی هم اسامی نامزدهای خیالی از جمله لولا دا سیلوا، رئیس‌جمهور برزیل را روی برگه‌های رای نوشتند.

پیشتر حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان گفته بود که این گروه شبه‌نظامی خواستار رئیس‌جمهوری اسلامی است که نزدیک به واشینگتن نباشد. حزب‌الله مدعی است قصد دارد به یک نامزد مورد اجماع گروه‌های سیاسی لبنانی دست یابد، اما هنوز از کسی نامی برده است.خبرگزاری فرانسه گزارش داد که به باور تحلیلگران سیاسی، حزب‌الله از سلیمان فرنجیه، سیاستمدار نزدیک به حکومت سوریه، حمایت می‌کند. نام جوزف عون فرمانده ارتش لبنان نیز به عنوان نامزد مورد توافق گروه‌های سیاسی مطرح است.جلسات پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور این کشور از اواخر سپتامبر آغاز شده و جلسه بعدی در این زمینه قرار است روز هشتم دسامبر برگزار شود.یک ماه پیش، با پایان دوران ریاست جمهوری شش ساله میشل عون، او کاخ بعبده در بیروت را ترک کرد.