آنقدر اجازه واردات خودرو صفر را ندادند که به واردات خودرو دسته دوم بسنده کردیم

آنقدر اجازه واردات خودرو صفر را ندادند که به واردات خودرو دسته دوم بسنده کردیم  ۱۴-اردیبهشت-۱۴۰۲

چون رژیم فاسد  اسقاطی ولایت فقیه قرون وسطایی است وتعلق به دوران معاصر ندارد . بنابراین برای چپاول وغارتگری هرچه بیشترعوامل ومافیاهای فعالش در همه ابعادازجمله فعالیت های اقتصادی وخودرو ترجیح می دهد تا به جای ورود خودروهای خارجی صفرکیلومتر خودروهای کارکرده دسته دوم وارد کشورشود که مورد انتقاد واقع شده است.

به گفته حاجی دلیگانی؛ باید انحصار در بازار خودرو شکسته شود و در این میان واردات نقش مهمی ایفا می‌کند؛ اگر واردات هم به خودروسازان داخلی و تعداد معدودی از شرکت‌ها واگذار شود، بدون تردید دوباره عددهای حبابی در بازار خودرو ایجاد خواهد شد که مبالغ هنگفتی را در جیب واسطه‌ها می‌اندازد. نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار، میمه با بیان اینکه خودروسازان داخلی باید از هزینه‌های حاشیه‌ای خود بکاهند و بر افزایش کیفیت متمرکز شوند، تصریح کرد: یکی از ایرادات اصلی که متوجه صنعت خودروسازی ایران می‌شود این است که خودروسازان ایرانی طرح‌های خودرویی سایر کشورها که هنوز استانداردها در سطح طراحی و ساخت را پاس نکردند وارد ایران می‌کند و همین باعث شده است که اسامی خودروها در این خودروسازی‌ها زیاد شود؛ اما از سوی دیگر کیفیت‌ها از گذشته کمتر شود. از این‌روی، باید به سمت تولید تعداد کمتری از خودرو اما با کیفیت بالاتر بروند چراکه شان ایرانی استفاده از خودروهای باکیفیت است. وی با بیان اینکه آنقدر اجازه واردات خودرو صفر را ندادند که به واردات خودرو دسته دوم بسنده کردیم، افزود: با واردات خودرو انحصار شکسته می‌شود و باید انحصار خودرو صفر و کارکرده از بین برود. /ایلنا