حاشیه‌های جذاب‌تر از متن تیبای جلیلی، تجهیز شده یا معمولی؟!

حاشیه‌های جذاب‌تر از متن

تیبای جلیلی، تجهیز شده یا معمولی؟! ۲۰-خردادن-۱۴۰۳

مهره های دست نشانده خامنه ای رمال آنقدر فراموشکارندیا وانمود می کنند مردم ایران پس از ۴۵ سال  اندوخته تجربیات ممتدسیاست عوامفریبی ودروغ گویی وسیاه نمایی رژیم فاسد ولایت فقیه ورهبران وکارگزارانش همچنان ساده اندیش وزود باورند وهرنمایش مضحک تبلیغاتی اینان اجرا کنند می پذیرند .درصورتی که خودروی  بسیجی ترکش خورده ضد برجام سعید جلیلی  درخدمت کاسبان تحذیم مورد تمسخر  وافشاگری کاربران درفضای مجازی واقع شده است

در کنار اخبار رسمی و تکراری این روزها، انتخابات حساس و زودهنگام ریاست جمهوری 1403 حاشیه های جذابی هم دارد که اهمیتش کمتر از اصل و متن نیست. 

آیا تیبا سعید جلیلی ضدگلوله است؟

به گزارش خبرنگار تابناک، یکی از حاشیه های انتخاباتی که این روزها در شبکه های اجتماعی و رسانه های غیررسمی، داغ شده، "اتوموبیل شخصی سعید جلیلی" است! سعید جلیلی از زمان تصدی دبیری شورای عالی امنیت ملی در دولت محمود احمدی نژاد، با یک پراید سفیدرنگ تردد می کرد و سال گذشته این پراید به تیبای سفید تغییر یافت.سوالی که همان زمان هم مطرح بود که این پراید، شخصی است یا دولتی؟ اگر شخصی است چه دلیلی دارد دبیر شورای عالی امنیت ملی که متصدی امنیت کل کشور است باید از خودرویی استفاده کند که به ناامن بودن مشهور است؟ اگر اتومبیل مذکور دولتی است چرا سعید جلیلی از اتومبیل های حفاظت شده و مخصوص استفاده نمی کند؟ چون قطعا استفاده مسئولان کشور از امکانات حفاظتی یک رویه عقلانی و مرسوم در همه دنیا است و مسئولی "صرفا" بخاطر استفاده از اتوموبیل ضدگلوله مواخذه و سرزنش نمی شود.ایا سعید جلیلی صرفا از این پراید در برنامه های خبری و حضور اهالی رسانه استفاده می کند؟ مسئولان حفاظتی چه نظری در این باره دارند و سوالاتی از این دست... اما ظاهرا سعید جلیلی از این ترفند رسانه ای/سیاسی علاقه مند است و ترجیح داده است تصویر عمومی از او با اتوموبیل ساده و سفید گره بخورد.اما زمزمه های اخیر در شبکه های اجتماعی حکایت از آن دارد که در پس این پراید/تیبای ساده هزینه تقویت و حفاظت و ضدگلوله کردن وجود دارد و در واقع ما با مقوایی از پراید یا تیبا مواجه هستیم! گویا تاکنون دیده نشده سعید جلیلی شیشه اتوموبیل خود را پایین بکشد و مجموع این ظن‌ها بازسازی و حفاظتی کردن این اتومبیل را بیشتر تقویت کرده است.در همین راستا حامیان سعید جلیلی در شبکه های اجتماعی که اتفاقا نقش پررنگی هم ایفا می‌کنند، به شایعه استفاده جلیلی از تیبای ضدگلوله پاسخ دادند. کاربر یاسمین از حامیان سعید جلیلی درباره شبهات پیرامون تیبای جلیلی نوشت: کسی که بتونه توی تیبای هزار کیلویی، دو هزار و پانصد کیلوگرم سرب کار بذاره شایستگی و توانایی لازم برای اداره کشور رو داره.

تیبای جلیلی، معمولی یا تجهیز شده ؟!

همچنین مرتضی پناهیان، فرزند واعظ مشهور تهرانی در دفاع از سعید جلیلی نوشت: من داخل خودروی آقای جلیلی از سال های 92 نشستم دوستان. بله درسته 2.5 تن سرب داشت و ماشین سنگین حرکت می‌کرد. شیشه‌ها ضد گلوله بود. کنار هر ستون پدافند هوایی نصب بود. زیر سانروف دوشکا داشت و صندلی عقب جکوزی نصب کرده بودن. تیبای 10 میلیون دلاری برای جلیلی و اقتصاد مقاومتی برای شما.

تیبای جلیلی، معمولی یا تجهیز شده ؟!

کاربر کُ‌کا از حامیان سعید جلیلی نیز در این باره نوشت: عدد نمی‌فهمین! ماشین 3500 کیلیویی با موتور تیبا حرکت نمیکنه. موتور 8 سیلندر میخواد لاستیک تیبا زیرش دووم نمیاره. لاستیک قطر حداقل 18 می‌خواد! عدد نمی‌فهمین...

تیبای جلیلی، معمولی یا تجهیز شده ؟!

سطوح حفاظتی زرهی به چندین کلاس مختلف تقسیم می‌شوند؛ استاندارد اروپایی EN/522,523 معمول‌ترین نوع آنهاست. حروف BF4 بیانگر حفاظت در برابر سلاح کوچک دستی و BF6 نشان‌دهنده ایمن بودن در مقابل مسلسل‌هایی همچون کلاشنیکف یا انفجارهای کوچک است. خودرو ضدگلوله غیر نظامی یک وسیله نقلیه امنیتی است که با جایگزین کردن پنجره‌های یک وسیله نقلیه استاندارد (معمولاً یک لیموزین یا SUV) با شیشه‌های ضد گلوله و قرار دادن لایه‌هایی از پوشش زرهی به پانل‌های بدنه خودرو ساخته می‌شود.به نظر می رسد بالاخره در نهایت تیم تبلیغاتی سعید جلیلی محبور خواهد شد در این باره توضیحاتی به افکار عمومی بدهد و از پشت پرده این مرکب پرحاشیه پرده برداری کنند. یا تیبای جلیلی معمولی و تقویت نشده است که همان ایرادی که گفته شد، درباره آن صادق است و اگر برای ضدگلوله کردن آن هم هزینه شده باشد، ایراد دوم!