آیا منطقی است مزد کارگران 25 درصد افزایش یابد؟!

 آیا منطقی است مزد کارگران 25 درصد افزایش یابد؟!18-شهریور-1403 

مگر دررژیم فاسد ودزد وغارتگر ولایت فقیه قانون اعتبار دارد ومنطق قابل درک و فهم است  وکاربرد دارد؟ چون درشرایطی که  عشقی فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق پاسداران رئیس سازمان بورس مستعفی با دریافت وام های چندمیلیارد تومانی برای خود واعضای تیم سازمان بورس با بهره 4 % که نسبت به نرخ رسمی بهره روز بانک ها حداقل ماهی چندین صد میلیون اختلاف بهره  4% با بهره رسمی بانکی برای هرفرد دریافت کننده وام صلواتی می شود ولی درمقابل دستمزد کارگران  محروم 25% افزایش داشته است  در حالی که نرخ تورم  خیلی بیش از 25% است ؟

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: نمی‌شود از یک طرف در برنامه هفتم توسعه، رشد ۸ درصدی را هدف‌گذاری کنیم اما حقوق کارگران که مهمترین عامل دست‌یابی به این هدف هستند را نادیده بگیریم.

                              آیا منطقی است مزد کارگران 25 درصد افزایش یابد؟!

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛ علی بابایی کارنامی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح این کمیسیون برای اصلاح موادی از قانون کار که در حوزه افزایش حقوق سالانه کارگران است، گفت: در قانون فعلی آمده است که افزایش حقوق کارگران باید متناسب با تورم باشد و همین ادبیات موجب شده تا قانون کاملا قابلیت تقسیر پذیری داشته باشد و متاسفانه دولت و نمایندگان کارفرمایان نیز از همین تفسیرپذیری قانون همواره سوءاستفاده کرده‌اند تا مانع افزایش حقوق‌ها به میزان تورم رسمی کشور شوند. وی افزود: زمانی که دولت به شکل رسمی تورم نقطه به نقطه را 50 درصد یا در برخی موارد حتی 60 درصد اعلام می‌کند، آیا این منطقی است که شورای عالی کار مزد سالانه کارگران را تنها 25 درصد افزایش دهد؟رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: در طرحی که اخیراً در کمیسیون اجتماعی کلید خورده، ما این ایراد قانون کار را اصلاح و تصریح کرده‌ایم که افزایش حقوق کارگران باید حداقل به میزان تورم رسمی کشور باشد و بر روی این مسئله هیچ‌گونه حرف و حدیثی در شورای عالی کار نباید مطرح شود. بابایی گفت: این نمی‌شود که ما از یک طرف در برنامه هفتم توسعه، رشد 8 درصدی را هدفگذاری کنیم  اما حقوق کارگران که مهمترین عامل دست‌یابی به این هدف هستند را نادیده بگیریم و کاری کنیم که یک کارگر برای تامین هزینه‌های زندگی، مجبور باشد بعد از کار موظفی در کارخانه، با خودروی شخصی‌اش در تاکسی‌های اینترنتی کار کند.